Americká automobilka General Motors prohlásila, že v rámci restrukturalizačního plánu svých evropských operací asi zruší v Evropě něco mezi devíti až desíti tisíci pracovních pozic. Informaci v úterý přinesla agentura Reuters.
Společnost v Evropě sníží svou produkci o 20 až 25 procent, což je součást restrukturalizačního plánu společnosti v hodnotě 3,3 miliardy eur. Podle agentury Reuters to na tiskové konferenci v Londýně prohlásil Nick Reilly, pověřený ředitel General Motors pro Evropu.
Podle Reillyho není zatím rozhodnuto o tom, kde a kdy se bude propouštět. „Může to také zahrnout uzavírání továren,“ prohlásil Reilly. „Ještě jsme se na sto procent nerozhodli,“ uzavřel ředitel pro Evropu.
Americká automobilka General Motors již na začátku měsíce uvedla, že zřejmě uzavře dva ze čtyř závodů v Německu.
Propouštění bude důsledkem restrukturalizace, kterou se General Motors oproti původním plánům rozhodl provést pod svým vedením. Dříve se počítalo s tím, že automobilka prodá svou evropskou značku Opel kanadské Magně. Plán propouštění není nicméně nepodobný tomu, se kterým počítala původně i Magna. I ta plánovala zeštíhlení výrobních závodů a propouštění až pěti tisícovek lidí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?