Mazda je zářným a zároveň téměř jediným příkladem, že zvyšování kvality aut, jejich výbavy a bezpečnostních standardů nemusí nutně znamenat nabalování dalších kil na pohotovostní hmotnosti. Například poslední generace Mazdy 2 shodila oproti předchůdci celých 100 kg přičemž jen úpravami na podvozku se podařilo ušetřit 13 kg.
Japonský výrobce jde ale ještě dál. Počínaje rokem 2011 chce na své modely aplikovat další zeštíhlovací kúru spočívající v úpravě některých výrobních procesů či použití lehčích materiálů. To s sebou ale logicky přinese i dražší výrobu a delší vývoj.
Všechny tyto změny by podle šéfa Mazdy pro Severní Ameriku Roberta Davise měly v konečném důsledku ušetřit na každém voze minimálně 100 kg, což v praxi znamená snížení spotřeby o 3-5 procent.
Komerční sdělení