Zástupci japonské Mazdy se nechali slyšet, že se hodlají držet nastoleného trendu snižování hmotnosti svých aut i v dalších letech. Už za dva roky by měly být některé jejich modely lehčí o 100 kg.
Mazda je zářným a zároveň téměř jediným příkladem, že zvyšování kvality aut, jejich výbavy a bezpečnostních standardů nemusí nutně znamenat nabalování dalších kil na pohotovostní hmotnosti. Například poslední generace Mazdy 2 shodila oproti předchůdci celých 100 kg přičemž jen úpravami na podvozku se podařilo ušetřit 13 kg.Japonský výrobce jde ale ještě dál. Počínaje rokem 2011 chce na své modely aplikovat další zeštíhlovací kúru spočívající v úpravě některých výrobních procesů či použití lehčích materiálů. To s sebou ale logicky přinese i dražší výrobu a delší vývoj. Všechny tyto změny by podle šéfa Mazdy pro Severní Ameriku Roberta Davise měly v konečném důsledku ušetřit na každém voze minimálně 100 kg, což v praxi znamená snížení spotřeby o 3-5 procent.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?