Vozy se vzpínajícím se hřebcem ve znaku nyní nebudou jen burácet od velkých a silných motorů, ale také hvízdat turbem. Píše to magazín Autocar.
Odvolává se přitom na jednoho z vývojářů slavné automobilky.
Podle něj se zkoušela již implementace technologie MultiAir od Fiatu, ta ale nefungovala u takto vysokých výkonů příliš dobře.
Ferrari tedy půjde vlastní cestou. Je jasné, že bude chtít docílit maximální odezvy a kvality přeplňování.
Pravověrní nechť mne neukamenují, ale na obranu musím říct - kdyby i ty nejpravověrnější automobilky neimplementovaly moderní technologie, stále bychom jezdili na žebřinových rámech nebo v dřevěných kostrách potažených železnými pláty.
Mimochodem, tohle není poprvé co Ferrari použije turbo. Přeplňovaný motor se objevil již v roce 1987 v motoru 2,9 V8 určeném pro slavný supersport F40. Jeho duchovním nástupcem byl model Enzo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?