Citroën chystá, podobně jako koncernový bratříček od Peugeotu, elektrický vůz. I tento má základ u Mitsubishi.
Zdá se, že Mitsubishi MIEV je opravdu úspěšným vozem. Kromě Peugeotu si jeho technologie půjčí i Citroën, který plánuje vyrábět koncept C Zero.
Mikrovůz určený do města je poháněn elektromotorem o výkonu 64 koní, točivý moment je 180 Nm. Výkon je posílán na zadní kola přes jednostupňovou převodovku, tedy pouze přes stálý převod.
Energie pochází z 330voltových Li-ion baterií. Maximální rychlost je 130 km/h, na stovku městské přibližovadlo zrychlí za 15 sekund a s plně nabitými bateriemi je možné ujet až 130 kilometrů.
Datum vypuštění do prodeje zatím neznáme, ale mohlo by se pomalu blížit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?