Citroën chystá, podobně jako koncernový bratříček od Peugeotu, elektrický vůz. I tento má základ u Mitsubishi.
Zdá se, že Mitsubishi MIEV je opravdu úspěšným vozem. Kromě Peugeotu si jeho technologie půjčí i Citroën, který plánuje vyrábět koncept C Zero.
Mikrovůz určený do města je poháněn elektromotorem o výkonu 64 koní, točivý moment je 180 Nm. Výkon je posílán na zadní kola přes jednostupňovou převodovku, tedy pouze přes stálý převod.
Energie pochází z 330voltových Li-ion baterií. Maximální rychlost je 130 km/h, na stovku městské přibližovadlo zrychlí za 15 sekund a s plně nabitými bateriemi je možné ujet až 130 kilometrů.
Datum vypuštění do prodeje zatím neznáme, ale mohlo by se pomalu blížit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?