Citroën chystá, podobně jako koncernový bratříček od Peugeotu, elektrický vůz. I tento má základ u Mitsubishi.
Zdá se, že Mitsubishi MIEV je opravdu úspěšným vozem. Kromě Peugeotu si jeho technologie půjčí i Citroën, který plánuje vyrábět koncept C Zero.
Mikrovůz určený do města je poháněn elektromotorem o výkonu 64 koní, točivý moment je 180 Nm. Výkon je posílán na zadní kola přes jednostupňovou převodovku, tedy pouze přes stálý převod.
Energie pochází z 330voltových Li-ion baterií. Maximální rychlost je 130 km/h, na stovku městské přibližovadlo zrychlí za 15 sekund a s plně nabitými bateriemi je možné ujet až 130 kilometrů.
Datum vypuštění do prodeje zatím neznáme, ale mohlo by se pomalu blížit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.