Peugeot se rozhodl, že opustí prestižní třídu hot hatchů. Spolu s ní se vzdá i svého tradičního označení GTI.
Peugeot se svým označením GTI proslul především u malého sportovního hatchbacku 205. Z 205 GTI se stala vyhledávaná legenda, dnes mimo jiné i kvůli nízké ceně v bazarech. Mnoho z nich skončilo jako oběť různých tuningových choutek, popřípadě ovinutá kolem blízkého stromu nezkušeným řidičem.
Nutno říct, že pozdější hot hatche jako 206 GTI nebo 207 GTI už nikdy nedosáhly kvalit tohoto slavného vozu.
I přes snahu Peugeotu profilovat se jako značka sportovní, ostrá lvíčata končí. Jediným rychlým vozem nyní bude konkurent Audi TT, model RC-Z.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?