Peugeot se rozhodl, že opustí prestižní třídu hot hatchů. Spolu s ní se vzdá i svého tradičního označení GTI.
Peugeot se svým označením GTI proslul především u malého sportovního hatchbacku 205. Z 205 GTI se stala vyhledávaná legenda, dnes mimo jiné i kvůli nízké ceně v bazarech. Mnoho z nich skončilo jako oběť různých tuningových choutek, popřípadě ovinutá kolem blízkého stromu nezkušeným řidičem.
Nutno říct, že pozdější hot hatche jako 206 GTI nebo 207 GTI už nikdy nedosáhly kvalit tohoto slavného vozu.
I přes snahu Peugeotu profilovat se jako značka sportovní, ostrá lvíčata končí. Jediným rychlým vozem nyní bude konkurent Audi TT, model RC-Z.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?