Renault oživí kdysi slavnou značku Gordini. Zanedlouho se budou světem opět prohánět skvostné vozy s francouzsky modrým lakem a bílým pruhem.
V padesátých a šedesátých letech bylo jméno Gordini pojmem. Poté, co se v letech padesátých vozy s tímto jménem vyskytovali ve Formuli 1, v 60 letech se objevily na poli Rally.
Proslul zvláště Renault R8 Gordini, který závodil na tratích v polovině 60. let. Na známé Tour de Corse v roce 1964 skončily vozy Gordini v absolutním pořadí na prvním, třetím čtvrtém i pátém místě.
Jméno skončilo na konci 70. let, kdy se s tímto jménem objevil jako poslední neméně legendární Renault 5.
Dnes je v módě oživování starých a legendárních značek, Fiat oživuje Abarth, Aston Martin Lagondu... a Renault oživí Gordoni.
Prozatím by mělo jít o exkluzivní edice dvou známých hothatchů, Twinga RS a Clia RS. Doufáme, že typické znaky, tedy modré lakování se dvěma pruhy táhnoucími se přes celou karoserii a dvojice přídavných světlometů, zůstanou zachovány a z oživení nebude pouhá fraška.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?