Renault oživí kdysi slavnou značku Gordini. Zanedlouho se budou světem opět prohánět skvostné vozy s francouzsky modrým lakem a bílým pruhem.
V padesátých a šedesátých letech bylo jméno Gordini pojmem. Poté, co se v letech padesátých vozy s tímto jménem vyskytovali ve Formuli 1, v 60 letech se objevily na poli Rally.
Proslul zvláště Renault R8 Gordini, který závodil na tratích v polovině 60. let. Na známé Tour de Corse v roce 1964 skončily vozy Gordini v absolutním pořadí na prvním, třetím čtvrtém i pátém místě.
Jméno skončilo na konci 70. let, kdy se s tímto jménem objevil jako poslední neméně legendární Renault 5.
Dnes je v módě oživování starých a legendárních značek, Fiat oživuje Abarth, Aston Martin Lagondu... a Renault oživí Gordoni.
Prozatím by mělo jít o exkluzivní edice dvou známých hothatchů, Twinga RS a Clia RS. Doufáme, že typické znaky, tedy modré lakování se dvěma pruhy táhnoucími se přes celou karoserii a dvojice přídavných světlometů, zůstanou zachovány a z oživení nebude pouhá fraška.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?