Bodový zákon platí v České republice už více než 3 roky. Za tu dobu má na svém kontě celou řadu příznivců, odpůrců a především více něž 23 tisíc dvanáctibodových řidičů. Nejméně jeden bod pak získal každý desátý řidič.
Od 1. července 2006 do konce října letošního roku získalo alespoň jeden bod bezmála 650 tisíc řidičů, což je asi desetina všech držitelů řidičského oprávnění. Přesně 23.137 šoférům se za tu dobu podařilo nashromáždit všech 12 bodů. 4,4 % z nich tvoří ženy řidičky, zbytek připadá za muže.Neméně zajímavé je i srovnání pohlaví vybodovaných řidičů ve vztahu k jejich věku. Zatímco nejvíce řidičů nasbíralo maximum bodů ve věku 25 let, u žen je to o pět let více. Nejmladšímu řidiči bylo 16 let.Podle roku udělení řidičského oprávnění vede právě kritický rok 2006, jichž ministerstvo eviduje ve statistikách nejvíc. To znamená, že nejvíc řidičů s „plným skóre“ má 2-3 roky praxe. U žen je to opět výrazně více, vede totiž rok 1997. Nejvíc řidiček s 12 body tak má praxi 11-12 let.Nejvyšší podíl vybodovaných šoférů připadá na Karlovarský a Ústecký kraj, nejnižší naopak na Jihočeský, Olomoucký, Pardubický kraj a kraj Vysočina.Dvanáctibodoví řidiči se nejčastěji dopouštějí přestupku „řízení motorového vozidla bez držení příslušného řidičského oprávnění“, což v praxi znamená 7 bodů. Za nimi následuje „překročení předepsané rychlost v obci o méně než 20 km/h“ za 2 body.A nakonec několik perliček. 24 % vybodovaných řidičů nebylo nikdy držiteli řidičského oprávnění, 830 řidičů dosáhlo na 12 bodů už 2x a 43 řidičů dokonce 3x.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.