Bodový zákon platí v České republice už více než 3 roky. Za tu dobu má na svém kontě celou řadu příznivců, odpůrců a především více něž 23 tisíc dvanáctibodových řidičů. Nejméně jeden bod pak získal každý desátý řidič.
Od 1. července 2006 do konce října letošního roku získalo alespoň jeden bod bezmála 650 tisíc řidičů, což je asi desetina všech držitelů řidičského oprávnění. Přesně 23.137 šoférům se za tu dobu podařilo nashromáždit všech 12 bodů. 4,4 % z nich tvoří ženy řidičky, zbytek připadá za muže.Neméně zajímavé je i srovnání pohlaví vybodovaných řidičů ve vztahu k jejich věku. Zatímco nejvíce řidičů nasbíralo maximum bodů ve věku 25 let, u žen je to o pět let více. Nejmladšímu řidiči bylo 16 let.Podle roku udělení řidičského oprávnění vede právě kritický rok 2006, jichž ministerstvo eviduje ve statistikách nejvíc. To znamená, že nejvíc řidičů s „plným skóre“ má 2-3 roky praxe. U žen je to opět výrazně více, vede totiž rok 1997. Nejvíc řidiček s 12 body tak má praxi 11-12 let.Nejvyšší podíl vybodovaných šoférů připadá na Karlovarský a Ústecký kraj, nejnižší naopak na Jihočeský, Olomoucký, Pardubický kraj a kraj Vysočina.Dvanáctibodoví řidiči se nejčastěji dopouštějí přestupku „řízení motorového vozidla bez držení příslušného řidičského oprávnění“, což v praxi znamená 7 bodů. Za nimi následuje „překročení předepsané rychlost v obci o méně než 20 km/h“ za 2 body.A nakonec několik perliček. 24 % vybodovaných řidičů nebylo nikdy držiteli řidičského oprávnění, 830 řidičů dosáhlo na 12 bodů už 2x a 43 řidičů dokonce 3x.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?