Kde jsou ty doby, kdy Porsche vyrábělo dvě až tři auta. Dnešní paleta je opravdu široká a bude ještě širší.
Porsche dnes vyrábí Boxster (nezapomeňte se podívat na novinku v této řadě - Boxster Spyder) a od něj odvezené kupé Cayman, slavnou 911, SUV Cayenne a nově i sedan Panamera. Takto širokou výrobní řadu Porsche ještě nemělo.
Aby bylo z čeho vybírat, podle Porsche se vedle Cayenne postaví menší SUV, takzvaný Roxter. Jeho platforma bude sdílená s Audi Q5. V tomto roce očekáváme i základní model, duchovního nástupce modelu 928 s motorem vepředu a platformou od Panamery. Tím se dostáváme na sedmici modelů.
Prestiž je ovšem třeba také budovat a proto se časem dočkáme i nástupce legendárního GT Carrera, tedy supersportu nejsupersportovatějšího.
Mimo to bude v létě 2012 představena nová generace Porsche 911 a dočkat bychom se měli i sporťáku na elektřinu, jak je nyní v módě.
Péče bude věnována i stávajícím modelům, Porsche má ve zvyku své modely průběžně zdokonalovat. Za dva roky se proto dočkáme mimo jiné hybridní Panamery.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.