Chrysler musí po nucené správě americkou vládou a převzetí Fiatem zásadně měnit své působení. Známe proto jeho budoucí plány.
V záplavě informací začněme například Dodgem. Jedna z automobilek spadajících pod koncern Chrysler začne v roce 2013 vyrábět malý vůz odvozený od Fiatu, mohlo by jít o Punto.
O rok dříve, v roce 2012, skončí i Evropě prodávaný hatchback Caliber a bude nahrazen malým sedanem, který bude sdílet platformu s Fiatem. Ze stejné stáje budou i komponenty pro budoucí model Averger, který přijde roku 2013. Averger přišel teprve loni, a už příští rok bude "silně modifikován".
V příštím roce čeká generační obměna i model Journey, taktéž velmi nový crossover.
Malé SUV Nitro skončí v roce 2011 a jeho nástupce zatím není jistý. Hůř je na tom legenda nejlegendovanější. Supersport Dodge Viper příští rok skončí. Pokud se vůz svého nástupce dočká, bude to v roce 2012 a to jako nová generace. A když už jsme mezi sporťáky, novodobý muscle car Challenger dostane v roce 2011 facelift.
A aby toho nebylo málo, příští rok se čeká modernizace ve třídě velkých MPV, Dodge Caravan, u nás asi známější jako Chrysler Voyager, bude vylepšen, aby mohl být roku 2014 nahrazen novějším modelem. V příštím roce se navíc počítá i s úplně novým modelem ve třídě velkých SUV.
Chrysler bude stejně razantní jako Dodge. I u něj se v roce 2013 objeví malý vůz od Fiatu, malý, koncernový sedan přijde v roce 2012 a nahradí retro(podivný) PT Cruiser.
Model Sebring (spřízněný s Dodgem Averger) bude s rozsáhlou modernizací příští rok pokračovat, v roce 2013 nastane generační obměna a mu bude sekundovat podobně velký crossover, oba s platformou Fiat.
Příští rok přijde nový generace modelu 300C a to na platformě Chrysleru. Také Vyoager, podobně jako Dodge Caravan, čeká příští rok modernizace a v roce 2014 náhrada.
I Jeep bude inovovat. Roku 2013 přijde malé SUV, které bude mít základ u Fiatu. Modely Patriot a Compass budou příští rok podrobeny důkladnému faceliftu a v roce 2013 nahrazeny jedním modelem, taktéž od Fiatu.
Tradiční Wrangler dostane dvě zásadnější modifikace hned dva roky za sebou, v roce 2010 i 2011 a bude dále pokračovat. Liberty bude příští rok faceliftován a za čtyři roky nahrazen - Fiatem. Velký Grand Cherokee, bude příští rok nahrazen novou generací, již bude pocházet z dílen samotného Chrysleru. Nakonec je tu Commander. Ten bude sice pokračovat, ale bude zhodnoceno jeho účinkování na jednotlivých trzích.
Po nástupu Fiatu, zdá se, budou změny opravdu bouřlivé. Jak to přijmou zákazníci, to se uvidí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?