BMW M3 GTS - už jsme ani nedoufali

Marek Litzman, 5. listopadu 2009, 11:00 Google+

BMW se vrací ke kořenům, zní titulky světových médií. BMW konečně ukazuje odlehčené M3. BMW ukazuje, že i dnes umí udělat rychlé auto. BMW chce pokořit Nurburgring. BMW M3 GTS.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M3 GTS

M3 GTS | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Současné BMW M3 je často kritizováno pro svoji vysokou hmotnost téměř 1700 kilo, které z něj činí spíše rychlé GT než opravdu sportovní nářadí, jak tomu bylo dříve. Čtyřsetkoňový motor mu samozřejmě udělí rychlost blížící se stíhačce, ale hmotnost je hmotnost.

Právě proto BMW za pár týdnu začne dodávat šťavnatou verzi GTS.

Oproti standardnímu BMW se šetřilo na hmotnosti, která je o neskutečných 200 kilo nižší. Pryč musela všechna sedadla a náhradu dostala jen dvě přední, lehké skořepiny ušetří hodně kilo. Na místě zadních sedaček se usídlil rám zpevňující karoserii jak při jízdě, tak při případné nehodě.

Pryč musela veškerá komfortní výbava. Navigace? K čemu. Klimatizace? Pryč s ní!

Šetřilo se i sofistikovanějšími metodami než jen prostým škrtáním. Zadní sklo je nově plastové, výfuk má některé části z titanu, který je lehčí než plech.

Komu to stále nestačí, ten jistě ocení i zvětšení objemu motoru a pěkné čtyři deci. Finální výkon - 450 koní.

Exteriér se mnoha změn nedočkal, uvidíme maximálně lehké aerodynamické vylepšení a samozřejmě agresivní oranžové lakování.

Dostali jste chuť? Pokud nemáte na kontě 115 tisíc euro (3 miliony korun), nechte si ji zase zajít.

Vytisknout

Diskuze: BMW M3 GTS - už jsme ani nedoufali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

612 Scaglietti

Ferrari bude hybridní poprvé u nástupce modelu 612

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud