BMW M3 GTS - už jsme ani nedoufali

M3 GTS
M3 GTS, foto: BMW Group
Marek Litzman 5. listopadu 2009 11:00
Sdílej:

BMW se vrací ke kořenům, zní titulky světových médií. BMW konečně ukazuje odlehčené M3. BMW ukazuje, že i dnes umí udělat rychlé auto. BMW chce pokořit Nurburgring. BMW M3 GTS.

Současné BMW M3 je často kritizováno pro svoji vysokou hmotnost téměř 1700 kilo, které z něj činí spíše rychlé GT než opravdu sportovní nářadí, jak tomu bylo dříve. Čtyřsetkoňový motor mu samozřejmě udělí rychlost blížící se stíhačce, ale hmotnost je hmotnost.

Právě proto BMW za pár týdnu začne dodávat šťavnatou verzi GTS.

Oproti standardnímu BMW se šetřilo na hmotnosti, která je o neskutečných 200 kilo nižší. Pryč musela všechna sedadla a náhradu dostala jen dvě přední, lehké skořepiny ušetří hodně kilo. Na místě zadních sedaček se usídlil rám zpevňující karoserii jak při jízdě, tak při případné nehodě.

Pryč musela veškerá komfortní výbava. Navigace? K čemu. Klimatizace? Pryč s ní!

Šetřilo se i sofistikovanějšími metodami než jen prostým škrtáním. Zadní sklo je nově plastové, výfuk má některé části z titanu, který je lehčí než plech.

Komu to stále nestačí, ten jistě ocení i zvětšení objemu motoru a pěkné čtyři deci. Finální výkon - 450 koní.

Exteriér se mnoha změn nedočkal, uvidíme maximálně lehké aerodynamické vylepšení a samozřejmě agresivní oranžové lakování.

Dostali jste chuť? Pokud nemáte na kontě 115 tisíc euro (3 miliony korun), nechte si ji zase zajít.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?