BMW se vrací ke kořenům, zní titulky světových médií. BMW konečně ukazuje odlehčené M3. BMW ukazuje, že i dnes umí udělat rychlé auto. BMW chce pokořit Nurburgring. BMW M3 GTS.
Současné BMW M3 je často kritizováno pro svoji vysokou hmotnost téměř 1700 kilo, které z něj činí spíše rychlé GT než opravdu sportovní nářadí, jak tomu bylo dříve. Čtyřsetkoňový motor mu samozřejmě udělí rychlost blížící se stíhačce, ale hmotnost je hmotnost.
Právě proto BMW za pár týdnu začne dodávat šťavnatou verzi GTS.
Oproti standardnímu BMW se šetřilo na hmotnosti, která je o neskutečných 200 kilo nižší. Pryč musela všechna sedadla a náhradu dostala jen dvě přední, lehké skořepiny ušetří hodně kilo. Na místě zadních sedaček se usídlil rám zpevňující karoserii jak při jízdě, tak při případné nehodě.
Pryč musela veškerá komfortní výbava. Navigace? K čemu. Klimatizace? Pryč s ní!
Šetřilo se i sofistikovanějšími metodami než jen prostým škrtáním. Zadní sklo je nově plastové, výfuk má některé části z titanu, který je lehčí než plech.
Komu to stále nestačí, ten jistě ocení i zvětšení objemu motoru a pěkné čtyři deci. Finální výkon - 450 koní.
Exteriér se mnoha změn nedočkal, uvidíme maximálně lehké aerodynamické vylepšení a samozřejmě agresivní oranžové lakování.
Dostali jste chuť? Pokud nemáte na kontě 115 tisíc euro (3 miliony korun), nechte si ji zase zajít.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?