Legenda jménem Volkswagen Golf končí. Tedy jeho první generace, která se dodnes vyrábí v JAR jako CityGolf.
Golf první generace se začal vyrábět v roce 1974 a ve výrobě vydržel devět let. Vůz, kterému se původně nepřikládal velký úspěch nakonec nahradil stejně slavného brouka a po mnoha vylepšeních se ve své šesté generaci, pravda již k nepoznání změněn, vyrábí dodnes.
V Evropě se vyráběla první generace i jako kabriolet a ten dokonce přežil i svého nástupce a nahrazen byl až na počátku 90 let generací třetí.
První generace Golfu ale nezanikla, výrobní linka se přisunula do Afriky a tam se spokojeně vyráběly staré Golfy dále. Při jedné z modernizací dostal přístrojovou desku z Fabie první generace.
Výroba ale letos klesla až k bodu mrazu a proto je nutné ji ukončit, protože se stala nerentabilní. Volkswagen již vyrobí jen posledních 1000 CityGolfů se speciální plaketkou na přístrojové desce. Potom se po této legendě zavře země.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?