Největší světový výrobce prémiových vozů, automobilka BMW, vykázala za třetí čtvrtletí propad zisku před úroky a zdaněním (EBIT) o 86 procent. Uvedla to v úterý agentura Reuters s tím, že za propadem zisku stojí hlavně propad na globálním trhu.
Vedení společnosti nicméně uvedlo, že v příštím roce očekává postupný růst poptávky. Podle vedení by automobilka měla díky škrtům v nákladech uzavřít celý rok 2009 v kladných číslech, a to i přes pokles tržeb o 10 až 15 procent.
"Očekáváme, že v příštím roce se bude trh postupně zlepšovat," uvedl výkonný ředitel automobilky Norbert Reithofer.
Za třetí čtvrtletí také BMW vykázala první meziroční růst tržeb v tomto roce a automobilka předpokládá, že díky nástupu nových modelů X1 a řady 5 Grand Turismo, by se tento trend měl udržet až do konce tohoto roku.
Hlavní rival automobilky BMW, společnost Daimler, vykázal za třetí čtvrtletí zisk před úroky a zdaněním (EBIT) ve výši 470 milionů eur. Volkswagen, který je partnerem prémiové značky Audi, vytvořil provozní zisk ve stejném období roku 278 milionů eur.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.