Největší světový výrobce prémiových vozů, automobilka BMW, vykázala za třetí čtvrtletí propad zisku před úroky a zdaněním (EBIT) o 86 procent. Uvedla to v úterý agentura Reuters s tím, že za propadem zisku stojí hlavně propad na globálním trhu.
Vedení společnosti nicméně uvedlo, že v příštím roce očekává postupný růst poptávky. Podle vedení by automobilka měla díky škrtům v nákladech uzavřít celý rok 2009 v kladných číslech, a to i přes pokles tržeb o 10 až 15 procent.
"Očekáváme, že v příštím roce se bude trh postupně zlepšovat," uvedl výkonný ředitel automobilky Norbert Reithofer.
Za třetí čtvrtletí také BMW vykázala první meziroční růst tržeb v tomto roce a automobilka předpokládá, že díky nástupu nových modelů X1 a řady 5 Grand Turismo, by se tento trend měl udržet až do konce tohoto roku.
Hlavní rival automobilky BMW, společnost Daimler, vykázal za třetí čtvrtletí zisk před úroky a zdaněním (EBIT) ve výši 470 milionů eur. Volkswagen, který je partnerem prémiové značky Audi, vytvořil provozní zisk ve stejném období roku 278 milionů eur.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?