Všichni to známe, motor se při své práci docela silně zahřívá a my jej musíme proto chladit. Velká část tepelné energie, která se vygeneruje výbuchem palivové směsi, odejde i výfukem. Právě z něj by mělo být v blízké době možné část energie získat zpět.
Budou za to moct takzvané termoelektrické články, tedy zařízení přeměňující teplo v elektřinu. Ačkoliv se často uvažuje o technologii přímé přeměny tepla na elektřinu, technologie, na kterou se zaměřilo GM jde trochu jinou cestou.
Technologie má základ v kovech, které se změnou teploty mění svoji délku a tvar. Právě pravidelné ohřívání a ochlazování mohou být využity při pohybu, který indukuje proud a část ztracené energie je zpět. Je to jednoduché, spolehlivé a relativně levné.
Injekce do vývoje 2,7 milionu dolarů není pro ještě nedávno krachující automobilku příliš, ale mohlo by to pomoci dotáhnout tuto technologii ke zdárnému výsledku. Pro hybridy by šlo o příjemné přilepšení energie do baterií.