S rozvojem hybridních a elektrických vozů se začíná klást čím dál větší důraz na bateriové články. Koncern PSA zvolil společnost Sanyo.
Japonská značka Sanyo není v oblasti dodávek autobaterií pro elektromobily žádným benjamínkem. Jeho baterie odebírají snad všichni významní výrobci.
Koncern PSA Peugeot Citroën bude odebírat baterie s technologií NiMH. To tedy znamená, že nevyužije nejmodernější technologie Li-Ion, které Sanyo vyrábí také pro Volkswagen.
Peugeot na trh uvede své první hybridy v roce 2011. Půjde o model 3008. Citroën má v plánu uvést hybridní DS5 v témže roce.
Na rozdíl od většiny konkurentů se rozhodl koncern PSA pro trochu jiné řešení, místo malého benzínového motoru použije diesel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?