Automobilky se musí snažit podporovat své moderní technologie všemi dostupnými způsoby. Proč tedy nepřizpůsobit americkou tradici hot rodů k obrazu svému?
Hot rod, to je ikona americké automobilové výroby. Stará auta upravená na maximální rychlost, či spíše zrychlení v přímce.
Ford si pro propagaci svých motorů EcoBoost vybral právě tento zajímavý typ propagace. Nechal společnosti Detroit Street Rods postavit repliku karoserie Fordu z roku 1934 a do ni namontovat svůj přeplňovaný šestiválec.
Tradicí přitom je dávat pod kapotu hotrodů smallblock, tedy osmiválec, Ford ale hodlá demonstrovat, že jeho EcoBoost má výkonu jako osmiválec, ale spotřeba je o 20 % nižší.
Dvakrát přeplňovaný motor je tak naladěn na výkon 400 koní, což je přibližně o 50 více než v klasických modelech.
Cestujícím bude poskytnut veškerý komfort moderního vozu včetně chytré audiosoupravy a klimatizace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?