Záujemcovia o španielsky hatchbach Seat Ibiza s naftovým motorom budú mať možnosť väčšieho výberu. Pod kapotu Ibizy sa totiž dostane aj silnejšie prevedenie nového naftového agregátu 1,6 TDI so vstrekovaním common-raila výkonom 105 koní.
Zástavba nového koncernového motora 1,6 TDI v rôznych výkonových verziách sa dotýka čoraz viac modelov koncernu Volkswagen. Najnovšia informácia , ktorá prichádza zo Španielska, hovorí o tom, že pod kapotou Seatu Ibiza bude biť naftové srdce 1,6 TDI aj s vyšším výkonom 105 koní. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 250 Nm pri 1 500-2 500 ot./min.
Agregát 1,6 TDI sa postaví nad doterajšie základné prevedenie tohto agregátu s výkonom 90 konských síl, a definitívne tak nahradí presluhujúcu legendu 1,9 TDI s rovnakým výkonom. O väčšiu kultúru chodu sa postará vstrekovanie common rail, zaujme priaznivá spotreba na úrovni 4,3 l/100km a nízke emisie, len 112 g/km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?