Záujemcovia o španielsky hatchbach Seat Ibiza s naftovým motorom budú mať možnosť väčšieho výberu. Pod kapotu Ibizy sa totiž dostane aj silnejšie prevedenie nového naftového agregátu 1,6 TDI so vstrekovaním common-raila výkonom 105 koní.
Zástavba nového koncernového motora 1,6 TDI v rôznych výkonových verziách sa dotýka čoraz viac modelov koncernu Volkswagen. Najnovšia informácia , ktorá prichádza zo Španielska, hovorí o tom, že pod kapotou Seatu Ibiza bude biť naftové srdce 1,6 TDI aj s vyšším výkonom 105 koní. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 250 Nm pri 1 500-2 500 ot./min.
Agregát 1,6 TDI sa postaví nad doterajšie základné prevedenie tohto agregátu s výkonom 90 konských síl, a definitívne tak nahradí presluhujúcu legendu 1,9 TDI s rovnakým výkonom. O väčšiu kultúru chodu sa postará vstrekovanie common rail, zaujme priaznivá spotreba na úrovni 4,3 l/100km a nízke emisie, len 112 g/km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.