Pro Lotus to není nic nového, základy svých aut prodal již dříve. Nyní si každý může zakoupit i platformu Evory.
Je tomu 14 let co Lotus naposledy opravdu zgruntu vyvinul nový vůz. Byl jím model Elise a jeho základ byl taktéž nabídnut k použití. Objevil se tak například pod kapotou Opelu Speedster, Vauxhallu VX220, nebo elektrické Tesly Roadster.
Tedy i v tomto případě bude mít každý zájemce možnost postavit si, samozřejmě po zaplacení příslušných licencí, vlastní vůz na tomto základě.
Automobilka navíc už má navržený elektrický systém Přímo za sedadly se bude nacházet rozměrná skříň s bateriemi, dále, přímo mezi koly, se bude nacházet elektromotor přímo navazující na diferenciál.
Pro malou automobilku takovýto prodej představuje vítané přilepšení k nákladnému vývoji sportovních modelů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.