Vyhledávač Google expanduje. Jeho pole působnosti už dávno není jenom ve vyhledávání, nový operační systém Android nabídne i velmi pokročilou navigaci.
Google před nedávnou dobou začal nabízet operační systém Android pro chytré mobilní telefony. Komunita kolem tohoto systému netrpělivě očekává příchod verze Android 2.0, která s sebou přinese množství vylepšení.
Jako první se v USA objeví s Androidem Motorola Driod a právě ta nabídne velmi zajímavou aplikaci od Googlu.
Navigační software v současné době není příliš levný, jeho cena je řádově v tisícikorunách. Nabídka Googlu na plnohodnotnou navigaci zdarma by tak mohla řádně zamíchat trhem.
Nevýhodou je nutnost stálého připojení z internetu, Google maps totiž nemají mapy v paměti jako většina konvenčních zařízení, ale budou je stahovat z internetu. Výhodou je aktuálnost mapových podkladů, možnost volby mezi satelitními snímky, mapami nebo i Google street view, problém ale může představovat cena datového paušálu. Podobné přístroje se často prodávají ve zvýhodněných balíčcích s levnějšími daty, tak snad...
Technologie dokáže využít hledání v databází Googlu, na prezentačním videu tak chce řidič dojet na výstavu krále Tutanchamona. Proto jen řekne (ano, opravdu řekne, telefon rozeznává hlasové povely - zatím jen v angličtině) navigaci, aby ho dovedla na výstavu. Potřebné informace zpracuje sám Google.
Při nasazení v Evropě by ale mohly nastat potíže. Zatímco v USA využívá Google vlastních mapových podkladů, v Evropě je nakupuje od jiných společností. Uvidíme jak se s tím softwarový gigant vypořádá.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?