Nový šéf Porsche řekl pro magazín Aurocar, že prvním elektromobilem Porsche bude jistě Panamera. Technologie by mohla být hotova do dvou let.
Každopádně požadavkem je, aby nový typ pohonu neomezil výkony luxusně sportovního vozu. Šéf Porsche Michael Matt věří, že taková technologie by měla být dostupná do dvou let.
V rozhovoru padly i jiné zajímavé informace. Podle nich již nebudou platformy Panamery a 911 výhradním majetkem Porsche.
Základy těchto dvou vozů budou v budoucnu sdíleny celým koncernem tak, aby byly šetřeny náklady.
Popravdě řečeno, trochu mne tato informace překvapuje. Když bude jezdit nějaké Audi na podvozku Panamery, dejme tomu. Ale jak může koncern využít nepříliš typický základ modelu 911 s motorem na zadní nápravě? Logičtěji by zněla výroba modelu podobného Boxteru...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.