Ve spolupráci s americkou národní laboratoří v Oak Ridge připravuje Nissan pro využití v elektromobilech akumulátory nové generace. Mají být lehčí a levnější a automobilka jich ročně plánuje vyrobit až 200 tisíc.
Přestože se dlouhou dobu zdálo, že si Nissan bude zajišťovat dodávky baterií outsourcingem od smluvního výrobce, nakonec se rozhodl pro vlastní vývoj. Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna je hlavním důvodem lepší kontrola nad vynaloženými prostředky i samotnou produkcí.Nové akumulátory vlastní výroby mají být kompaktnější, lehčí a především levnější než ty, které se objeví koncem příštího roku v modelu Leaf. Podle informací laboratoře v Oak Ridge jsou schopni vyrobit takovou baterii, která umožní automobilu na jedno nabití ujet až 400 mil, tedy asi 640 km! Podrobnější informace ani datum uvedení na trh nejsou známy.Ghosn navíc doufá, že o tento projekt projeví i zájem ostatní automobilky: „Jsme připraveni prodat baterie komukoliv, kdo o ně bude stát.“ Roční produkce by se díky tomu mohla vyšplhat až na 200 tisíc akumulátorů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?