Ministerstvo dopravy navrhuje zvýšení ceny za roční dálniční známku o 20%. Ministerstvu chybí peníze na dostavbu dalších dálnic.
Spolu s cenou ročního kuponu by se měla zvednout i cena kratších, tedy měsíčních a týdenních kuponů.
Měsíční by podle představ ministerstva stál 350 korun, tedy o 20 korun více než letos. Cena nejkratšího kuponu stoupne hned o 30 korun, jako kompenzace bude ale prodloužení doby jeho platnosti - z týdne na 10 dní.
Podle mluvčího Ministerstva dopravy se od posledního zdražení v roce 2008 postavilo dalších 100 kilometrů dálnic, takže zdražení je na místě. Tehdy se zdražovalo o stokorunu.
Dálniční známky si již nově nebudou kupovat řidiči menších nákladních vozů od 3,5 tuny. Od prvního ledna pro ně totiž začne platit mýto.
Cena v roce 2009 (Kč) Navrhovaná cena v roce 2010 (Kč) roční 1 000 1 200 čtvrtletní 330 350 týdenní/desetidenní 220 250
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?