Ministerstvo dopravy navrhuje zvýšení ceny za roční dálniční známku o 20%. Ministerstvu chybí peníze na dostavbu dalších dálnic.
Spolu s cenou ročního kuponu by se měla zvednout i cena kratších, tedy měsíčních a týdenních kuponů.
Měsíční by podle představ ministerstva stál 350 korun, tedy o 20 korun více než letos. Cena nejkratšího kuponu stoupne hned o 30 korun, jako kompenzace bude ale prodloužení doby jeho platnosti - z týdne na 10 dní.
Podle mluvčího Ministerstva dopravy se od posledního zdražení v roce 2008 postavilo dalších 100 kilometrů dálnic, takže zdražení je na místě. Tehdy se zdražovalo o stokorunu.
Dálniční známky si již nově nebudou kupovat řidiči menších nákladních vozů od 3,5 tuny. Od prvního ledna pro ně totiž začne platit mýto.
Cena v roce 2009 (Kč) Navrhovaná cena v roce 2010 (Kč) roční 1 000 1 200 čtvrtletní 330 350 týdenní/desetidenní 220 250
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.