Koncern Volkswagen se v posledních letech docela ustálil, pouze Škoda svoji pozici na trhu spíše ještě hledá. Že by ji konečně našla?
Samotný Volkswagen si dal za cíl získávat zákazníky svojí solidností a kvalitou, Audi míří do vyšších, prémiovějších vrstev, Seat cílí na zákazníky toužící po sportovnějším voze, Lamborghini, Bugatti, Bentley a nově i Porsche, ti všichni mají na trhu své vlastní stálé místo. Jen ta Škoda se stále spíše hledá. Svou identitu nemůže najít už od 90. let.
Zatímco s modely Favorit a Felicia to vypadalo, že chce zůstat na cenovém i kvalitativním dně, Octavia první generace ji dostala výše. Fabia první generace dokázala ve své době prohánět snad všechny konkurenty ve třídě.
Zatím se Škoda prezentovala spíše tím způsobem, že modely vycházející ze společných základů s Volkswagenem o něco zvětšila a přitom prodávala za nižší cenu.
Dosud konzervativní design se změnil s příchodem Roomsteru, který se konzervativním vůbec nazvat nedá. Ani nový Superb není tak uhlazený a nenápadný jako ten první. Možná právě tyto dva vozy přiměly Škodu k úvahám o zajímavějším designu, kterým se více vymezí proti konkurenci.
Jako první by se s avantgardním designem měla představit pomalu zastarávající Octavia. Třetí generaci tohoto vozu uvidíme za dva až tři roky.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?