Nový maloobjemový turbomotor 1,2 TSI sa už čoskoro objaví aj vo väčších modeloch nemeckého Volkswagenu, konkrétne v novom Golfe a Golfe Plus. Mal by tak nahradiť v ponuke starší atmosférický agregát s objemom 1,6 litra.
Maloobjemový agregát 1,2 TSI sa po novom Pole čoskoro nasťahuje aj do väčších a ťažších modeloch automobilky Volkswagen. Zákazníci si ho tak budú môcť vybrať ako pohonnú jednotku už aj v novom Golfe, či Golfe Plus.
Turbomotor 1,2 TSI bude pod kapotami oboch verzií Golfu dosahovať štandardný výkon 105 konských síl, krútiaci moment 175 Nm bude k dispozícii už od 1 500 otáčok za minútu. Agregát 1,2 TSI tak definitívne nahradí v ponuke motorizácie starší atmosférický benzínový motor s objemom 1,6 litra s rovnakým výkonom.
Podrobnejšie technické parametre Golfu a Golfu Plus s novým motorom zatiaľ nepoznáme, novinka by mala byť k dispozícii zrejme ešte v tomto roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?