Nový maloobjemový turbomotor 1,2 TSI sa už čoskoro objaví aj vo väčších modeloch nemeckého Volkswagenu, konkrétne v novom Golfe a Golfe Plus. Mal by tak nahradiť v ponuke starší atmosférický agregát s objemom 1,6 litra.
Maloobjemový agregát 1,2 TSI sa po novom Pole čoskoro nasťahuje aj do väčších a ťažších modeloch automobilky Volkswagen. Zákazníci si ho tak budú môcť vybrať ako pohonnú jednotku už aj v novom Golfe, či Golfe Plus.
Turbomotor 1,2 TSI bude pod kapotami oboch verzií Golfu dosahovať štandardný výkon 105 konských síl, krútiaci moment 175 Nm bude k dispozícii už od 1 500 otáčok za minútu. Agregát 1,2 TSI tak definitívne nahradí v ponuke motorizácie starší atmosférický benzínový motor s objemom 1,6 litra s rovnakým výkonom.
Podrobnejšie technické parametre Golfu a Golfu Plus s novým motorom zatiaľ nepoznáme, novinka by mala byť k dispozícii zrejme ešte v tomto roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?