Nový maloobjemový turbomotor 1,2 TSI sa už čoskoro objaví aj vo väčších modeloch nemeckého Volkswagenu, konkrétne v novom Golfe a Golfe Plus. Mal by tak nahradiť v ponuke starší atmosférický agregát s objemom 1,6 litra.
Maloobjemový agregát 1,2 TSI sa po novom Pole čoskoro nasťahuje aj do väčších a ťažších modeloch automobilky Volkswagen. Zákazníci si ho tak budú môcť vybrať ako pohonnú jednotku už aj v novom Golfe, či Golfe Plus.
Turbomotor 1,2 TSI bude pod kapotami oboch verzií Golfu dosahovať štandardný výkon 105 konských síl, krútiaci moment 175 Nm bude k dispozícii už od 1 500 otáčok za minútu. Agregát 1,2 TSI tak definitívne nahradí v ponuke motorizácie starší atmosférický benzínový motor s objemom 1,6 litra s rovnakým výkonom.
Podrobnejšie technické parametre Golfu a Golfu Plus s novým motorom zatiaľ nepoznáme, novinka by mala byť k dispozícii zrejme ešte v tomto roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?