Mikroautomobilka Caterham vyrábějící pokračovatele slavných Lotusů 7 údajně bude vyvíjet i elektrickou verzi svého modelu.
Je to možná trochu překvapivé. Zatímco elektrický pohon se nejlépe hodí do města na přiskakování mezi domem, prací a nákupním centrem a měl by se nejčastěji objevovat v městských vozech, zatím asi nejčastěji elektrifikovanou skupinou aut jsou sporťáky.
K Tesle, e-Wolfu, Audi, Mercedesu a dalším se přidá i Caterham. Automobilka s tradicí ve výrobě velmi lehkých sporťáků to ale bude mít těžké.
Soustava baterií a elektromotoru je totiž zatím považována za poměrně těžkou, proto jsme opravdu zvědaví jak si s tím automobilka poradí.
V roce 2011 by měly elektroCaterhamy začít vlastní závodní šampionát a rok na to vejde novinka do sériové produkce. Snad se jen nedočkáme půlhodinových zastávek v boxech pro nabití baterií...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.