Mikroautomobilka Caterham vyrábějící pokračovatele slavných Lotusů 7 údajně bude vyvíjet i elektrickou verzi svého modelu.
Je to možná trochu překvapivé. Zatímco elektrický pohon se nejlépe hodí do města na přiskakování mezi domem, prací a nákupním centrem a měl by se nejčastěji objevovat v městských vozech, zatím asi nejčastěji elektrifikovanou skupinou aut jsou sporťáky.
K Tesle, e-Wolfu, Audi, Mercedesu a dalším se přidá i Caterham. Automobilka s tradicí ve výrobě velmi lehkých sporťáků to ale bude mít těžké.
Soustava baterií a elektromotoru je totiž zatím považována za poměrně těžkou, proto jsme opravdu zvědaví jak si s tím automobilka poradí.
V roce 2011 by měly elektroCaterhamy začít vlastní závodní šampionát a rok na to vejde novinka do sériové produkce. Snad se jen nedočkáme půlhodinových zastávek v boxech pro nabití baterií...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?