Zajímavou studii si pro nás připravili vědci z univerzity v Montrealu. Zajímavým pokusem zjišťovali proč muži tak rádi kupují silná auta.
Pro třicet devět testovacích králíků v mladém věku připravili dvě ulice. Na jedné se proháněly ženy v autech a provoz zde byl docela hustý. Druhá silnice naproti tomu byla naprosto liduprázdná. Dvě ulice, dvě auta, prvním byla Toyota Camry, tedy běžný japonský sedan střední třídě, kterých v USA jezdí mnoho. Zajímavější bylo druhé auto, šlo o kabriolet Porsche 911.
Když si muži sedli do Toyoty a jeli ulicí, vědci jim měřili hladinu testosteronu, mužského hormonu. Ať už se proplétali zástupy jiných aut nebo se řítili prázdnou ulicí, hladina hormonu se ani nehnula. V Toyotě si nyní musí rvát vlasy, ale jízda s Camry pro muže není nijak zajímavá.
O kolik byla situace jiná v kabrioletu 911. Při promotávání se v davu žen vědci naměřili, že hodnota testosteronu stoupla. A na prázdné ulici testosteron... také stoupl.
Co to tedy znamená. Jízda v rychlém autě působí na hodnotu testosteronu mužů. Podle vědců je to dáno pocitem vyšší sexuální přitažlivosti, muž se pak cítí být více jako dobrým samcem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.