Zajímavou studii si pro nás připravili vědci z univerzity v Montrealu. Zajímavým pokusem zjišťovali proč muži tak rádi kupují silná auta.
Pro třicet devět testovacích králíků v mladém věku připravili dvě ulice. Na jedné se proháněly ženy v autech a provoz zde byl docela hustý. Druhá silnice naproti tomu byla naprosto liduprázdná. Dvě ulice, dvě auta, prvním byla Toyota Camry, tedy běžný japonský sedan střední třídě, kterých v USA jezdí mnoho. Zajímavější bylo druhé auto, šlo o kabriolet Porsche 911.
Když si muži sedli do Toyoty a jeli ulicí, vědci jim měřili hladinu testosteronu, mužského hormonu. Ať už se proplétali zástupy jiných aut nebo se řítili prázdnou ulicí, hladina hormonu se ani nehnula. V Toyotě si nyní musí rvát vlasy, ale jízda s Camry pro muže není nijak zajímavá.
O kolik byla situace jiná v kabrioletu 911. Při promotávání se v davu žen vědci naměřili, že hodnota testosteronu stoupla. A na prázdné ulici testosteron... také stoupl.
Co to tedy znamená. Jízda v rychlém autě působí na hodnotu testosteronu mužů. Podle vědců je to dáno pocitem vyšší sexuální přitažlivosti, muž se pak cítí být více jako dobrým samcem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.