BMW se k výrobě silného M3 s karoserií kombi nikdy neodhodlalo. Asi i proto došla tunerovi jménem Manhart trpělivost a rychlý kombík sestrojil sám. A když už, tak už.
Klasické BMW M3 má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec o výkonu 420 koní. Ale není to málo? Pro někoho asi ano. A když už se tam vejde, proč nepoužít rovnou desetiválec z větší pětky, když ho máme k dispozici?
Ano, tento rychlý kombík má pod kapotou desetiválec o objemu pět litrů přímo z většího M5, popřípadě M6. Tam dává výkon 500 koní...ale moment, není to málo?
Pár úprav jako nerezové potrubí, vylepšená elektronika a něco málo k tomu vyšponovalo výkon až na 550 koní, o 130 více než má klasická M3 a o 278 koní více než můžete dostat v jakémkoliv sériovém kombíku řady 3. To je prosím dvojnásobek.
Potom není divu, že tento expres zrychlí z klidu na stovku za 4,3 sekundy a dosáhne až na maximální rychlost 324 km/h.
Převodovka má sedm stupňů, jmenuje se SMG a pochází taktéž z pětkové řady.
Nešetřilo se ani na úpravách podvozku. Přitvrzený a snížený podvozek si s přísunem výkonu jistě rád poradí.
V interiéru se nešetřilo ušlechtilými materiály jako alcantrou, maximum použitých dílů navíc pochází přímo od samotného BMW.
Tak a teď už jen to někde sehnat...
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?