Ceny pohonných hmot u tuzemských čerpacích stanic klesají už osmý týden za sebou, v uplynulém týdnu zlevnil benzin Natural 95 v průměru o 17 haléřů na 27,36 Kč, nafta o 13 haléřů na 25,46 Kč. Vyplývá to z pondělních údajů společnosti CCS.
Nejlevnější benzin je aktuálně k dostání v Ústeckém kraji (26,80 Kč), pod hranicí 27 korun za litr se drží ještě jižní Čechy (26,97 Kč). Nelichotivý titul nejdražšího benzinu se naopak stěhuje znovu do hlavního města (27,70 Kč). Mezi jednotlivými regiony jsou tentokrát výrazné rozdíly. Zatímco v Ústeckém kraji cena Naturalu 95 v uplynulých sedmi dnech klesla o 53 haléřů, na Olomoucku naopak o pět haléřů vzrostla.
V případě nafty potvrzuje dlouhodobou suverenitu Karlovarský kraj (24,93 Kč). Na Vysočině se zlevňovalo o 30 haléřů, naopak nejmenší důvod k radosti měli motoristé na Královéhradecku, kde nafta v průměru o pět haléřů zdražila. Nejdražší je stejně jako u benzinu Praha (26,00 Kč).
Meziměsíčně zlevnil Natural 95 o 1,04 Kč, nafta o 83 haléřů. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je nejprodávanější druh benzinu levnější o 2,88 Kč, nafta dokonce o 5,74 Kč.
Od 12. ledna letošního roku, kdy se oba druhy nejprodávanějších pohonných hmot dostaly na více než pětileté minimum (benzin 22,23 Kč, nafta 23,95 Kč), je Natural 95 dražší o 5,13 Kč (23,1 %), nafta pouze o 1,51 Kč (6,3 %).
Průměrné ceny Naturalu 95 a nafty se vypočítávají z reprezentativního vzorku transakcí na karty CCS uskutečněných na všech terminálech na čerpacích stanicích v akceptační síti CCS v České republice, kterou k 15. dubnu 2007 tvořilo zhruba 2240 čerpacích stanic. Průměrné ceny se získávají jako podíly jednotkových cen za pohonné hmoty na všech terminálech v České republice, respektive v příslušném kraji, a celkového počtu terminálů. Hodnoty neovlivňuje využívanost čerpací stanice motoristy ani objem načerpaných pohonných hmot.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?