V záplavě konceptů, které se chystají do Tokia, nesmíme zapomenout ani na zajímavé, čistě městské supermini od Daihatsu.
Modře lakovaný koncept s bílou střechou je každým coulem městským vozem. Jeho délka jen o deset centimetrů přesahuje tři metry, měří jen o 12 centimetrů více než Toyota iQ.
Minimální délce odpovídá i minimální hmotnost, jen 700 kilo, což se zdá být dobré. Nižší hmotnost je zde výhodná, protože nižší hmotnost znamená slabší a tím pádem menší motor. To se při konstrukci miniauta hodí.
Pod kapotou tentokrát není žádný motor budoucnosti, ale klasický benzínový maloobjemový motor o nezveřejněném objemu. Ve městě se hodí technologie Stop-start.
Automobilka tuto novinku deklaruje jako koncept, ale na první pohled je jasné, že takovýto vůz by mohl úplně klidně sjíždět z výrobních linek. Zda se ho dočkáme i v Evropě, nevíme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?