V záplavě konceptů, které se chystají do Tokia, nesmíme zapomenout ani na zajímavé, čistě městské supermini od Daihatsu.
Modře lakovaný koncept s bílou střechou je každým coulem městským vozem. Jeho délka jen o deset centimetrů přesahuje tři metry, měří jen o 12 centimetrů více než Toyota iQ.
Minimální délce odpovídá i minimální hmotnost, jen 700 kilo, což se zdá být dobré. Nižší hmotnost je zde výhodná, protože nižší hmotnost znamená slabší a tím pádem menší motor. To se při konstrukci miniauta hodí.
Pod kapotou tentokrát není žádný motor budoucnosti, ale klasický benzínový maloobjemový motor o nezveřejněném objemu. Ve městě se hodí technologie Stop-start.
Automobilka tuto novinku deklaruje jako koncept, ale na první pohled je jasné, že takovýto vůz by mohl úplně klidně sjíždět z výrobních linek. Zda se ho dočkáme i v Evropě, nevíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?