Dálnice D1 potřebuje rekonstrukci jako sůl. Ministerstvo dopravy se rozhodlo, že zrekonstruuje 160 kilometrů nejvytíženější české dálnice v průběhu příštích deseti let. Vyčlenilo na to 18 miliard korun. Informaci přinesla Česká televize.
Rekonstrukce by měla spočívat především v nahrazení stávající cementobetonové vozovky moderním asfaltovým povrchem. Současný povrch v současné době na některých místech přežívá již dvojnásobnou dobu vlastní životnosti, která byla původně plánována na 20 let. V diskuzním pořadu ČT, Události, komentáře, to řekl prof. František Lehovec, předseda České silniční společnosti.
Další úpravou by mělo být rozšíření silnice o jeden metr v každém směru, důvodem je to, aby při každé další výluce mohl být zachován v obou směrech provoz ve dvou pruzích. Na vytvoření třetího pruhu to ale ještě není.
Výstavba třetího pruhu by si vyžádala mnohem zásadnější úpravy, například rozšíření dálničních mostů, výkup dalších pozemků kolem dálnice a další studie.
Investice by měla být rozložena do deseti let. Opravovat se bude celá délka od 21. kilometru, sjezdu Mirošov, až do 180. kilometru, tedy Kývalky. Jako první bude opraven úsek mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím.
Stoosmdesátým kilometrem ale nová dálnice neskončí. Mimo tento projekt se plánuje i dramatičtější přestavba D1 - v okolí Brna. Vzhledem k velmi vysoké intenzitě dopravy na této části dálnici zde bude rozšířena vozovka o třetí pruh podobně jako u Prahy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?