Na D1 hrozí desetiletý kolaps, téměř celá se bude rekonstruovat

Marek Litzman / EuroZprávy.cz, 9. října 2009, 11:00 Google+

Dálnice D1 potřebuje rekonstrukci jako sůl. Ministerstvo dopravy se rozhodlo, že zrekonstruuje 160 kilometrů nejvytíženější české dálnice v průběhu příštích deseti let. Vyčlenilo na to 18 miliard korun. Informaci přinesla Česká televize.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski

Sdílejte článek

Rekonstrukce by měla spočívat především v nahrazení stávající cementobetonové vozovky moderním asfaltovým povrchem. Současný povrch v současné době na některých místech přežívá již dvojnásobnou dobu vlastní životnosti, která byla původně plánována na 20 let. V diskuzním pořadu ČT, Události, komentáře, to řekl prof. František Lehovec, předseda České silniční společnosti.

Další úpravou by mělo být rozšíření silnice o jeden metr v každém směru, důvodem je to, aby při každé další výluce mohl být zachován v obou směrech provoz ve dvou pruzích. Na vytvoření třetího pruhu to ale ještě není.

Výstavba třetího pruhu by si vyžádala mnohem zásadnější úpravy, například rozšíření dálničních mostů, výkup dalších pozemků kolem dálnice a další studie.

Investice by měla být rozložena do deseti let. Opravovat se bude celá délka od 21. kilometru, sjezdu Mirošov, až do 180. kilometru, tedy Kývalky. Jako první bude opraven úsek mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím.

Stoosmdesátým kilometrem ale nová dálnice neskončí. Mimo tento projekt se plánuje i dramatičtější přestavba D1 - v okolí Brna. Vzhledem k velmi vysoké intenzitě dopravy na této části dálnici zde bude rozšířena vozovka o třetí pruh podobně jako u Prahy.

Vytisknout

Diskuze: Na D1 hrozí desetiletý kolaps, téměř celá se bude rekonstruovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Python

WaterCar Python - po vodě i po asfaltu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud