Suzuki to na letošním autosalonu v Tokiu rozbalí ve vodíkovém stylu. Na tomto autosalonu uvidíme hned trojici konceptů vybavených tímto pohonem budoucnosti.
Jedno ze tří vozítek jsme již na těchto stránkách viděli, jde o model SX4, který má ze všech představených do sériové výroby nejblíž. Suzuki SX4-FCV - když elektřina nestačí, je tu vodík
My budeme pokračovat u ostatních, neméně zajímavých kusů.
Prvním z nich je koncept osobního vozítka, skoro by se chtělo říct kolečkového křesla, jehož pohon také obstarávají palivové články. Pohonem tentokrát není přímo vodík, ale nejjednodušší alkohol - methanol (CH3OH). Ten je v lehce vyměnitelném zásobníku, což by mělo zvýšit dojezd díky možnosti dolití paliva v případě vypotřebování a nenutnosti hledání vodíkové stanice.
Třetí koncept by patřil spíše do partnerského serveru moto365.cz, jde totiž o oblíbený skútr Burgman, tedy velký a dospělý skútr. Automobilka do útlého těla motorky napasovala 700barový zásobník na stlačený vodík a celou technologii vodíkového pohonu. Pro vyšší bezpečnost je zásobník obehnán velmi robustní klecí.
Kromě vozů s pohonem na palivové články Suzuki v Tokiu ukáže i hybridního Swiftíka. Suzuki Swift Plug-in Hybrid - swiftík sviští na elektřinu
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?