Istý britský motoristický novinár, ktorý sa zúčastnil ekomaratónu s novým Fordom Focus RS dokázal, že dnešné ostré hatchbacky dokážu byť aj relatívne úsporné. Ekomaratón s 300- koňovým Focusom RS zvládol so spotrebou 7,3l/100 km.
Ford Focus RS dokazuje, že dnes je pri športových modeloch možné skĺbiť dvojicu rozličných požiadaviek – vysoký výkon a športové nasadenie spolu s nízkou spotrebou pri každodennom používaní. Presvedčil sa o tom britský motoristický novinár Jeremy Walton, ktorý sa na sériovom Forde Focus RS zúčastnil 7. ročníka britského ekomaratónu.
Britský novinár dokázal s Focusom RS prekonať trasu s dĺžkou 579 km pri spálení 40,9 l benzínu, čo znamená priemernú spotrebu 7,3l/100 km. Potvrdil, že dnešné ostré hatchbacky dokážu nie len sprostredkovať ten pravý pôžitok z jazdy, no keď je potrebné, vedia sa prispôsobiť každodennému používaniu bez toho, aby zruinovali peňaženku majiteľa pri každom tankovaní paliva.
Dodávame, že Ford Focus RS má pod kapotou prepĺňaný päťvalec, ktorý dosahuje maximálny výkon 301 koní a krútiaci moment 440 Nm. Šprint z nuly na stovku zvláda za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť má hodnotu 263 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?