300-koňový Focus RS na ekomaratóne so spotrebou 7,3l/100km

Braňo Porubčan, 8. října 2009, 06:30 Google+

Istý britský motoristický novinár, ktorý sa zúčastnil ekomaratónu s novým Fordom Focus RS dokázal, že dnešné ostré hatchbacky dokážu byť aj relatívne úsporné. Ekomaratón s 300- koňovým Focusom RS zvládol so spotrebou 7,3l/100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus RS

Focus RS | foto: Ford

Sdílejte článek

Ford Focus RS dokazuje, že dnes je pri športových modeloch možné skĺbiť dvojicu rozličných požiadaviek – vysoký výkon a športové nasadenie spolu s nízkou spotrebou pri každodennom používaní. Presvedčil sa o tom britský motoristický novinár Jeremy Walton, ktorý sa na sériovom Forde Focus RS zúčastnil 7. ročníka britského ekomaratónu.

Britský novinár dokázal s Focusom RS prekonať trasu s dĺžkou 579 km pri spálení 40,9 l benzínu, čo znamená priemernú spotrebu 7,3l/100 km. Potvrdil, že dnešné ostré hatchbacky dokážu nie len sprostredkovať ten pravý pôžitok z jazdy, no keď je potrebné, vedia sa prispôsobiť každodennému používaniu bez toho, aby zruinovali peňaženku majiteľa pri každom tankovaní paliva.

Dodávame, že Ford Focus RS má pod kapotou prepĺňaný päťvalec, ktorý dosahuje maximálny výkon 301 koní a krútiaci moment 440 Nm. Šprint z nuly na stovku zvláda za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť má hodnotu 263 km/h.

Vytisknout

Diskuze: 300-koňový Focus RS na ekomaratóne so spotrebou 7,3l/100km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

FT EV II

Toyota FT EV II - mikrovůz budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud