Istý britský motoristický novinár, ktorý sa zúčastnil ekomaratónu s novým Fordom Focus RS dokázal, že dnešné ostré hatchbacky dokážu byť aj relatívne úsporné. Ekomaratón s 300- koňovým Focusom RS zvládol so spotrebou 7,3l/100 km.
Ford Focus RS dokazuje, že dnes je pri športových modeloch možné skĺbiť dvojicu rozličných požiadaviek – vysoký výkon a športové nasadenie spolu s nízkou spotrebou pri každodennom používaní. Presvedčil sa o tom britský motoristický novinár Jeremy Walton, ktorý sa na sériovom Forde Focus RS zúčastnil 7. ročníka britského ekomaratónu.
Britský novinár dokázal s Focusom RS prekonať trasu s dĺžkou 579 km pri spálení 40,9 l benzínu, čo znamená priemernú spotrebu 7,3l/100 km. Potvrdil, že dnešné ostré hatchbacky dokážu nie len sprostredkovať ten pravý pôžitok z jazdy, no keď je potrebné, vedia sa prispôsobiť každodennému používaniu bez toho, aby zruinovali peňaženku majiteľa pri každom tankovaní paliva.
Dodávame, že Ford Focus RS má pod kapotou prepĺňaný päťvalec, ktorý dosahuje maximálny výkon 301 koní a krútiaci moment 440 Nm. Šprint z nuly na stovku zvláda za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť má hodnotu 263 km/h.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.