Istý britský motoristický novinár, ktorý sa zúčastnil ekomaratónu s novým Fordom Focus RS dokázal, že dnešné ostré hatchbacky dokážu byť aj relatívne úsporné. Ekomaratón s 300- koňovým Focusom RS zvládol so spotrebou 7,3l/100 km.
Ford Focus RS dokazuje, že dnes je pri športových modeloch možné skĺbiť dvojicu rozličných požiadaviek – vysoký výkon a športové nasadenie spolu s nízkou spotrebou pri každodennom používaní. Presvedčil sa o tom britský motoristický novinár Jeremy Walton, ktorý sa na sériovom Forde Focus RS zúčastnil 7. ročníka britského ekomaratónu.
Britský novinár dokázal s Focusom RS prekonať trasu s dĺžkou 579 km pri spálení 40,9 l benzínu, čo znamená priemernú spotrebu 7,3l/100 km. Potvrdil, že dnešné ostré hatchbacky dokážu nie len sprostredkovať ten pravý pôžitok z jazdy, no keď je potrebné, vedia sa prispôsobiť každodennému používaniu bez toho, aby zruinovali peňaženku majiteľa pri každom tankovaní paliva.
Dodávame, že Ford Focus RS má pod kapotou prepĺňaný päťvalec, ktorý dosahuje maximálny výkon 301 koní a krútiaci moment 440 Nm. Šprint z nuly na stovku zvláda za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť má hodnotu 263 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.