Zatímco loni v září překročil v Česku počet prodaných aut číslo 15O tisíc, letos to bylo o dvacet tisíc méně. Více než třetinu celého poklesu má na kontě dosud nejprodávanější model na českém trhu - Škoda Fabia. Ve středečním vydání o tom píše Mladá fronta Dnes.
Pokles prodeje fabií činil meziročně 38 procent. Místo loňských 22 tisíc se jich letos prodalo jen 13 tisíc. Na špičku žebříčku se místo ní dostal větší model z mladoboleslavské automobilky, Octavia. Počet prodaných octavií mírně vzrostl zejména díky nákupům firem.
"Zatímco v prvním pololetí kupovali auta soukromníci, od července se zvyšuje podíl firemních nákupů. A firemním autem je Octávia," míní tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Fábia je podle něj zároveň nedostupná pro ty nejspořivější zájemce o nový vůz.
Kromě nových aut ztratili Češi chuť i na nákup ojetin. Dovoz starších aut ze zahraničí zpomalil téměř na polovinu. Přes hranice přejelo 111 tisíc ojetin, loni to bylo za stejnou dobu přes 180 tisíc. Menší zájem o auta potvrzují i autobazary.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?