Zatímco loni v září překročil v Česku počet prodaných aut číslo 15O tisíc, letos to bylo o dvacet tisíc méně. Více než třetinu celého poklesu má na kontě dosud nejprodávanější model na českém trhu - Škoda Fabia. Ve středečním vydání o tom píše Mladá fronta Dnes.
Pokles prodeje fabií činil meziročně 38 procent. Místo loňských 22 tisíc se jich letos prodalo jen 13 tisíc. Na špičku žebříčku se místo ní dostal větší model z mladoboleslavské automobilky, Octavia. Počet prodaných octavií mírně vzrostl zejména díky nákupům firem.
"Zatímco v prvním pololetí kupovali auta soukromníci, od července se zvyšuje podíl firemních nákupů. A firemním autem je Octávia," míní tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Fábia je podle něj zároveň nedostupná pro ty nejspořivější zájemce o nový vůz.
Kromě nových aut ztratili Češi chuť i na nákup ojetin. Dovoz starších aut ze zahraničí zpomalil téměř na polovinu. Přes hranice přejelo 111 tisíc ojetin, loni to bylo za stejnou dobu přes 180 tisíc. Menší zájem o auta potvrzují i autobazary.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.