Pokles prodeje fabií činil meziročně 38 procent. Místo loňských 22 tisíc se jich letos prodalo jen 13 tisíc. Na špičku žebříčku se místo ní dostal větší model z mladoboleslavské automobilky, Octavia. Počet prodaných octavií mírně vzrostl zejména díky nákupům firem.
"Zatímco v prvním pololetí kupovali auta soukromníci, od července se zvyšuje podíl firemních nákupů. A firemním autem je Octávia," míní tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Fábia je podle něj zároveň nedostupná pro ty nejspořivější zájemce o nový vůz.
Kromě nových aut ztratili Češi chuť i na nákup ojetin. Dovoz starších aut ze zahraničí zpomalil téměř na polovinu. Přes hranice přejelo 111 tisíc ojetin, loni to bylo za stejnou dobu přes 180 tisíc. Menší zájem o auta potvrzují i autobazary.