Zatímco loni v září překročil v Česku počet prodaných aut číslo 15O tisíc, letos to bylo o dvacet tisíc méně. Více než třetinu celého poklesu má na kontě dosud nejprodávanější model na českém trhu - Škoda Fabia. Ve středečním vydání o tom píše Mladá fronta Dnes.
Pokles prodeje fabií činil meziročně 38 procent. Místo loňských 22 tisíc se jich letos prodalo jen 13 tisíc. Na špičku žebříčku se místo ní dostal větší model z mladoboleslavské automobilky, Octavia. Počet prodaných octavií mírně vzrostl zejména díky nákupům firem.
"Zatímco v prvním pololetí kupovali auta soukromníci, od července se zvyšuje podíl firemních nákupů. A firemním autem je Octávia," míní tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. Fábia je podle něj zároveň nedostupná pro ty nejspořivější zájemce o nový vůz.
Kromě nových aut ztratili Češi chuť i na nákup ojetin. Dovoz starších aut ze zahraničí zpomalil téměř na polovinu. Přes hranice přejelo 111 tisíc ojetin, loni to bylo za stejnou dobu přes 180 tisíc. Menší zájem o auta potvrzují i autobazary.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?