Na dálnici D1 nebudou osobní auta potřebovat zimní pneumatiky, od 90. do 162. kilometru, kde platí značka o zimní výbavě, je budou muset mít pouze nákladní vozy nad 7,5 tuny. V úterý o tom informoval server lidovky.cz.
Ministerstvo dopravy povolilo používání letních pneumatik pouze pro osobní vozy podle Lidových novin ze dvou důvodů. Prvním z nich je důvěra v řidiče osobních vozů, kteří prý už zimní pneumatiky důsledně ve většině používají. Druhým důvodem jsou pak větší škody, které způsobí nepřezuté kamiony v porovnání s osobáky. Často pak prý kamiony nejsou schopny vyjet kopec a ve stoupání uvíznou.
Situaci komplikuje fakt, že zimní pneumatiky na nákladní automobily neexistují. Za zimní obutí se proto u nich bude považovat takzvaná záběrová pneumatika, která má hlubší dezén.
Ministerstvo dopravy chce detaily představit v půli října po dohodě s policií a kraji. Značky budou na D1 rozmístěny od začátku listopadu do konce března. Úsek na D1 zřejmě nebude jediným místem na českých dálnicích, kde bude zmíněná praxe platit. "Uvažujeme například o horském úseku severočeské dálnice D8," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka pro server lidovky.cz.
Letošní rozhodnutí ministerstva dopravy ale bude platit jen nastávající zimu. Příští rok ministerstvo dopravy podmínky užívání zimních opět radikálně změní. Uvažuje prý o tom, že by je řidičům přikázalo na celé zimní období na všech komunikacích. Řidiči by tak museli své vozy obout do zimního před začátkem listopadu a zimní pneumatiky by mohli sundat až 31. března.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?