Na D1 nebudou potřeba zimní pneumatiky

Ringo / mediafax, 6. října 2009, 15:50 Google+

Na dálnici D1 nebudou osobní auta potřebovat zimní pneumatiky, od 90. do 162. kilometru, kde platí značka o zimní výbavě, je budou muset mít pouze nákladní vozy nad 7,5 tuny. V úterý o tom informoval server lidovky.cz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bridgestone

Bridgestone | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Ministerstvo dopravy povolilo používání letních pneumatik pouze pro osobní vozy podle Lidových novin ze dvou důvodů. Prvním z nich je důvěra v řidiče osobních vozů, kteří prý už zimní pneumatiky důsledně ve většině používají. Druhým důvodem jsou pak větší škody, které způsobí nepřezuté kamiony v porovnání s osobáky. Často pak prý kamiony nejsou schopny vyjet kopec a ve stoupání uvíznou.

Situaci komplikuje fakt, že zimní pneumatiky na nákladní automobily neexistují. Za zimní obutí se proto u nich bude považovat takzvaná záběrová pneumatika, která má hlubší dezén.

Ministerstvo dopravy chce detaily představit v půli října po dohodě s policií a kraji. Značky budou na D1 rozmístěny od začátku listopadu do konce března. Úsek na D1 zřejmě nebude jediným místem na českých dálnicích, kde bude zmíněná praxe platit. "Uvažujeme například o horském úseku severočeské dálnice D8," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka pro server lidovky.cz.

Letošní rozhodnutí ministerstva dopravy ale bude platit jen nastávající zimu. Příští rok ministerstvo dopravy podmínky užívání zimních opět radikálně změní. Uvažuje prý o tom, že by je řidičům přikázalo na celé zimní období na všech komunikacích. Řidiči by tak museli své vozy obout do zimního před začátkem listopadu a zimní pneumatiky by mohli sundat až 31. března.

Vytisknout

Diskuze: Na D1 nebudou potřeba zimní pneumatiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Outlander

Registrace vozidel všech kategorií, s výjimkou osobních, nadále klesají

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud