Na dálnici D1 nebudou osobní auta potřebovat zimní pneumatiky, od 90. do 162. kilometru, kde platí značka o zimní výbavě, je budou muset mít pouze nákladní vozy nad 7,5 tuny. V úterý o tom informoval server lidovky.cz.
Ministerstvo dopravy povolilo používání letních pneumatik pouze pro osobní vozy podle Lidových novin ze dvou důvodů. Prvním z nich je důvěra v řidiče osobních vozů, kteří prý už zimní pneumatiky důsledně ve většině používají. Druhým důvodem jsou pak větší škody, které způsobí nepřezuté kamiony v porovnání s osobáky. Často pak prý kamiony nejsou schopny vyjet kopec a ve stoupání uvíznou.
Situaci komplikuje fakt, že zimní pneumatiky na nákladní automobily neexistují. Za zimní obutí se proto u nich bude považovat takzvaná záběrová pneumatika, která má hlubší dezén.
Ministerstvo dopravy chce detaily představit v půli října po dohodě s policií a kraji. Značky budou na D1 rozmístěny od začátku listopadu do konce března. Úsek na D1 zřejmě nebude jediným místem na českých dálnicích, kde bude zmíněná praxe platit. "Uvažujeme například o horském úseku severočeské dálnice D8," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka pro server lidovky.cz.
Letošní rozhodnutí ministerstva dopravy ale bude platit jen nastávající zimu. Příští rok ministerstvo dopravy podmínky užívání zimních opět radikálně změní. Uvažuje prý o tom, že by je řidičům přikázalo na celé zimní období na všech komunikacích. Řidiči by tak museli své vozy obout do zimního před začátkem listopadu a zimní pneumatiky by mohli sundat až 31. března.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?