Saab 9-5 je jednou z opravdových stálic na trhu. Ačkoliv v Evropě bude po dvanácti letech vystřídán, jeho výroba se jen přesune do Číny a bude pokračovat.
Za pokračováním života pomalu stárnoucího modelu stojí čínská společnost BAIC neboli Beijing Automotive Industry Corporation, která od Saabu koupila práva na výrobu tohoto modelu.
Saab, který není v příliš dobré finanční situaci, se pravděpodobně snaží získat prostředky všemi způsoby. Pro automobilku není odkoupení konkurenčním problémem, protože BAIC hodlá svůj Saab dodávat jen na tamní, tedy čínský trh.
Automobilka od Saabu odkoupila kompletní výrobní technologii, tedy včetně výroby motorů a další techniky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?