Suzuki do Tokia přiveze svou vizi toho, jak by mohl fungovat budoucí model, který bude poháněn plynným vodíkem. Je zamontována do karoserie modelu SX4.
Vodík je všeobecně považován za palivo budoucnosti. Je těžké odhadnout jak dlouho budou vládnout trhu akumulátory, nicméně jejich postupné vystřídání vodíkem se dá docela dobře předpokládat.
Kloní se k tomu i Suzuki. Proto vyvinula model SX4 s použitím palivových článků. Ty vodík nespalují (se spalováním experimentují jiné automobilky, BMW nebo Mazda), nýbrž využívají jeho slučování se vzdušným kyslíkem za vzniku vodní páry. Díky promyšlenému a kontrolovanému způsobu sloučení tato reakce uvolní do oběhu elektřinu. Ta rozhýbe elektromotor.
Poměrně náročnou technologii palivových článků si Suzuki vypůjčilo od General Motors. Samo už vyvinulo vysokotlaké skladování plynu pod tlakem 70 MPa.
Mimo to je do soustavy zapojen i ultrakapacitor s vysokou kapacitou, který dokáže zachytit část brzdné energie a použít ji v případě potřeby na akceleraci. Vykryjí se jím výkonové špičky, které nebudou představovat nadměrnou zátěž pro palivový článek.
Suzuki se svým konceptem již za podpory vlády jezdí po běžných silnicích tak, aby se i tato technologie mohla v dohledné době dočkat výroby.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?