Vodík je všeobecně považován za palivo budoucnosti. Je těžké odhadnout jak dlouho budou vládnout trhu akumulátory, nicméně jejich postupné vystřídání vodíkem se dá docela dobře předpokládat.
Kloní se k tomu i Suzuki. Proto vyvinula model SX4 s použitím palivových článků. Ty vodík nespalují (se spalováním experimentují jiné automobilky, BMW nebo Mazda), nýbrž využívají jeho slučování se vzdušným kyslíkem za vzniku vodní páry. Díky promyšlenému a kontrolovanému způsobu sloučení tato reakce uvolní do oběhu elektřinu. Ta rozhýbe elektromotor.
Poměrně náročnou technologii palivových článků si Suzuki vypůjčilo od General Motors. Samo už vyvinulo vysokotlaké skladování plynu pod tlakem 70 MPa.
Mimo to je do soustavy zapojen i ultrakapacitor s vysokou kapacitou, který dokáže zachytit část brzdné energie a použít ji v případě potřeby na akceleraci. Vykryjí se jím výkonové špičky, které nebudou představovat nadměrnou zátěž pro palivový článek.
Suzuki se svým konceptem již za podpory vlády jezdí po běžných silnicích tak, aby se i tato technologie mohla v dohledné době dočkat výroby.