Ani Suzuki neušetří autosalon v Tokiu vlastních novinek. Ukáže tam svoji představu o tom, jak by malý Swift mohl jezdit na elektřinu.
Právě malá městská auta jsou pro zástavbu hybridních a elektrických systémů nejvhodnější. Jejich rádius není velký a provoz po dálnicích je jen v omezené míře. To je přesně to co hybridy a elektromobily potřebují.
Suzuki si na perspektivní třídu také brousí zuby. Svůj Swift proto vybavil zajímavou technologií plug-in hybridu.
Systém, který se rozhodlo Suzuki použít, využívá malého motoru jen jako generátoru v případě vybití baterií.
Automobilka nezveřejnila kapacitu akumulátorů, ale nedá se, vzhledem k velikosti auta, očekávat žádný dojezd ve stovkách kilometrů. Vzhledem k zástavbě benzínového motoru to ani není potřeba.
Baterie jsou typu Li-Ion, což zaručuje jejich kompaktní rozměry. Vzhledem k delšímu dojezdu bylo auto maximálně odlehčeno. Kromě nahrazování materiálů lehčími je to vidět například na sedadlech.
Ovšem nedá se očekávat, že by se takovéto auto objevilo v sériové verzi. Důvod je nasnadě, Swift se vyrábí již do roku 2004 a asi by nebylo příliš hospodárné uvádět takovýto model těsně před koncem výroby. Spíše tyto vnitřnosti očekávejme v nástupci Swiftu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?