Britský magazín CAR udělal rozhovor s generálním ředitelem Ferrari, který se jmenuje Amedeo Felisa. Ten v rozhovoru řekl několik velmi zajímavých čísel.
Základna Ferrari je v současné době stabilizována. Nedávno jsme viděli příchod modelu California, teprve před pár týdny se představil model 458 Italia. Očekáváme ještě otevřenou Italiu, kterou již Ferrari potvrdilo. Ale tím u menších modelů končíme, proto se pozornost obrací na velké modely.
Nejdéle je na trhu čtyřsedadlové GT 612 Scaglietti, totiž už od roku 2004. Tento model se tak dočká obměny jako první, na trhy přijde v roce 2012. Z tohoto tvrzení se dá usoudit, že představení můžeme čekat už o rok dříve.
Zmínka padla i o nástupci Enza. S pokračovatelem hvězdné řady 288 GTO, F40 a F50 se počítá, což je jistě dobrá zpráva pro všechny fandy maranellské značky. Zde datum nepadlo, víme tak jen to, že v době uvedení nebude mít Ferrari ještě připravenu hybridní technologii, proto můžeme očekávat nějaký konvenčnější motor.
No a nakonec nástupce 599 GTB. Ten je na trhu teprve chvíli a navíc dostal balíček HGTE, který ho udrží při životě ještě poměrně dlouhou dobu. Před rokem 2015 se s jeho nahrazením nepočítá.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?