Britský magazín CAR udělal rozhovor s generálním ředitelem Ferrari, který se jmenuje Amedeo Felisa. Ten v rozhovoru řekl několik velmi zajímavých čísel.
Základna Ferrari je v současné době stabilizována. Nedávno jsme viděli příchod modelu California, teprve před pár týdny se představil model 458 Italia. Očekáváme ještě otevřenou Italiu, kterou již Ferrari potvrdilo. Ale tím u menších modelů končíme, proto se pozornost obrací na velké modely.
Nejdéle je na trhu čtyřsedadlové GT 612 Scaglietti, totiž už od roku 2004. Tento model se tak dočká obměny jako první, na trhy přijde v roce 2012. Z tohoto tvrzení se dá usoudit, že představení můžeme čekat už o rok dříve.
Zmínka padla i o nástupci Enza. S pokračovatelem hvězdné řady 288 GTO, F40 a F50 se počítá, což je jistě dobrá zpráva pro všechny fandy maranellské značky. Zde datum nepadlo, víme tak jen to, že v době uvedení nebude mít Ferrari ještě připravenu hybridní technologii, proto můžeme očekávat nějaký konvenčnější motor.
No a nakonec nástupce 599 GTB. Ten je na trhu teprve chvíli a navíc dostal balíček HGTE, který ho udrží při životě ještě poměrně dlouhou dobu. Před rokem 2015 se s jeho nahrazením nepočítá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?