Do autosalonu Tokio je ještě téměř měsíč času a přesto tu už máme mnoho různých zajímavých kocneptů. Jedním z nich je i Skydeck, zajímavě řešené hybridní MPV v opravdu minimalistickém pojetí.
Pokud se bavíme o konceptech, bylo by hodně s podivem kdyby každý nepřišel s přinejmenším hybridním systémem, když už nemůže být plně elektrický nebo vodíkový (ačkoliv vodíková technologie, jak si všímám, v poslední době trochu ustupuje konvenčnějším bateriovým systémů). Takový je i Skydeck.
Svůj název získal díky svému interiéru, který je z velmi velké části prosklený. Sklo navíc objevíme především na střeše konceptu, přičemž čelní sklo je panoramaticky vytažené velmi dozadu. Cestující v zadních řadách si mohou užít druhý skleněný panel.
Jak jsem již naznačil, zadních řad je víc, přesněji dvě. Vůz je tak šestimístný, nabídne sezení ve třech řadách po dvou lidech. Futuristicky působí uchycení sedaček dvou předních řad, nedrží totiž v podlaze ale na středovém tunelu.
Vůz je vybaven hybridním systémem, ale jeho přesné parametry bohužel neznáme. Víme jen to, že automobilka se snaží na ekology působit nejen technologií, ale i barvou. Na přídi i na kolech najdeme lehce zelené zdobení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?