Mitsubishi v Tokiu ukáže mimo jiné i koncept budoucího SUV. Pod kapotou je ne zrovna nezajímavý hybridní pohon s možností nabíjení ze zásuvky.
Mitsubishi to s domácím autosalonem myslí vážně. Kromě konceptů s technologií i-MiEV uvidíme i koncept budoucího terénního vozu, s jejichž výrobou mají u tří diamantů docela dobré zkušenosti.
Tohle budoucí SUV má pod kapotou pohonné ústrojí, které se skládá z benzínového čtyřválce o objemu 1,6 litru o nezveřejněném výkonu. Ten může mít dva úkoly, dokáže jednak zásobovat výkonem přední kola, ale také pracovat výhradně jako generátor elektrického proudu.
Náznak generátoru značí, že auto je schopno jezdit i jen výhradně na elektřinu. Elektromotory jsou v autě dva, jeden zásobuje energií přední kola a je v běhu většinu času elektromotoru. Druhý motor, který je napojen na zadní nápravě, je použit v době, kdy je třeba více síly nebo v případě prokluzu.
V případě, že dochází energie v bateriích, auto se přepne na mód sériového hybridu, tedy uspořádání, kdy baterii dobíjí benzínový motor. Teprve ve chvíli, kdy auto jede vyšší rychlostí, převede převodovka výkon benzínového motoru na kola a auto začne fungovat jako paralelní hybrid. K dispozici je samozřejmě i nadále systém 4x4 provozovaný přes motor na zadních kolech.
Kromě toho, že auto dokáže zpět získávat část brzdné energie, je možné nabíjet baterie přes domácí nabíječku a také přes plánované rychlonabíjecí stanice.
Za zmínku ještě stojí schopnost auta energii z baterie i dávat. Mitsubishi do kufru přichystalo klasickou zásuvku, přes kterou je možné živit například spotřebiče při kempování, ale automobilka v tiskové zprávě zmiňuje i energii pro případ přírodní katastrofy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?