Podle jedné z variant protikrizového plánu, který představil v Mladé Boleslavi člen představenstva automobilky Klaus Dierkes zodpovědný za řízení lidských zdrojů, počítá naše největší firma na příští rok opět s možností zavedení čtyřtýdenního pracovního týdne. Automobilka se tak připravuje na propad prodeje, který zřejmě přijde s koncem šrotovného. To má skončit ve většině evropských zemí na konci letošního roku.
O podrobnostech současného plánu Škodovka zatím mlčí a s odbory zatím nikterak nevyjednávala. "Oficiálně jsme o ničem nebyli informováni," řekl HN člen odborové rady podniku Vladimír Kment. Spolu se zkrácením pracovní doby by pravděpodobně došlo k propuštění řady agenturních zaměstnanců.
"Máme asi tři tisíce dočasných pracovníků, které jsme nabrali, abychom zpracovali objednávky na model Fabia, jež jsme obdrželi díky šrotovnému," řekl nedávno v rozhovoru pro HN člen představenstva Škody Auto Holger Kintscher. Nyní vedení automobilky projednává s odboráři plán na snížení výroby nejprodávanějších fabií až o třetinu. Škodovka by tak mohla podle odhadů propustit až 2500 lidí.