Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se chystá na pokles prodejů po skončení šrotovného v Evropě, píší ve čtvrtečním vydání Hospodářské noviny (HN).
Podle jedné z variant protikrizového plánu, který představil v Mladé Boleslavi člen představenstva automobilky Klaus Dierkes zodpovědný za řízení lidských zdrojů, počítá naše největší firma na příští rok opět s možností zavedení čtyřtýdenního pracovního týdne. Automobilka se tak připravuje na propad prodeje, který zřejmě přijde s koncem šrotovného. To má skončit ve většině evropských zemí na konci letošního roku.
O podrobnostech současného plánu Škodovka zatím mlčí a s odbory zatím nikterak nevyjednávala. "Oficiálně jsme o ničem nebyli informováni," řekl HN člen odborové rady podniku Vladimír Kment. Spolu se zkrácením pracovní doby by pravděpodobně došlo k propuštění řady agenturních zaměstnanců.
"Máme asi tři tisíce dočasných pracovníků, které jsme nabrali, abychom zpracovali objednávky na model Fabia, jež jsme obdrželi díky šrotovnému," řekl nedávno v rozhovoru pro HN člen představenstva Škody Auto Holger Kintscher. Nyní vedení automobilky projednává s odboráři plán na snížení výroby nejprodávanějších fabií až o třetinu. Škodovka by tak mohla podle odhadů propustit až 2500 lidí.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.