Španielska automobilka Seat sa rozhodla ukončiť výrobu nie príliš slávneho Seatu Toledo, ktorý sa vyrábal od roku 2004. Dôvodom je hlavne menší záujem zo strany zákazníkov.
Automobilka Seat sa rozhodla ukončiť výrobu nie príliš úspešného modelu Toledo, ktorý nenaplnil očakávania výrobcu. Seat Toledo aktuálnej generácie prišiel na trh v roku 2004, ako netradične poňatá verzia sedanu, odvodená od modelu Altea. Podvozková platforma je totožná so súrodencami Seat Leon, Altea, Altea XL, alebo VW Golf a Škodou Octavia.
Automobilka Seat sa rozhodla ukončiť výrobu modelu Toledo v španielskom meste Martorello hlavne kvôli nenaplneným plánom výroby a predaja modelu, keďže výroba spolu s dopytom po Seate Toledo z roka na rok klesala. O menšej obľúbenosti Toleda v modelovom portfóliu Seatu hovorí aj fakt, že posledná modernizácia, ktorá Alteu, Alteu XL a Leon nedávno zasiahla, sa Toledu vyhla.
To, či sa dočkáme aj nasledujúcej generácie Seatu Toledo zatiaľ nie je známe, avšak je vysoko pravdepodobné, že tento kontroverzný model ostane bez nástupcu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?