Honda pustí do světa nový malý sporťák, půjde o model CR-Z a navázat první kontakt budeme moci na autosalonu v Tokiu. A pozor, je hybridní.
Po odchodu sporťáku CR-X do věčných lovišť je čas na návrat Hondy do třídy malých sportovních kupé.
Honda má v plánu svůj nový model obdařit více talenty. Nejenom že by měl být rychlým a efektivním přemisťovadlem, ale také generátorem úsměvu na řidičově tváři a to ze dvou důvodů.
Ten první, příjemná jízda, se od sporťáku očekává, ale to u Hondy nestačí.
Pod kapotu se proto nastěhuje motor 1,5 z Insightu a to včetně elektromotoru systému IMA, tedy hybridu. Ten druhý úsměv by tak měl být vidět na benzínce.
Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a bezestupňovou převodovkou CVT. Více toho nevíme, snad jen to, že v showroomech bychom mohli sportovní hybrid vidět už za rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.