Mazda se na domácím autosalonu v Tokiu bude soustředit na poměrně blízké ekologické technologie. Kromě vylepšeného konceptu Kiyora ukáže také novou generaci čistých motorů.
Nová generace čistých motorů SKY má Mazdě pomoct k ambicióznímu plánu, do roku 2015 chce snížit emise své modelové řady o 30 %. Expozice bude rozdělena mezi technologie pro dnešek, zítřek a budoucnost. Dnešní technologie ukáže například systémy Stop-Start, ve stánku budoucích technologií už najdeme například Mazdu Premacy Hydrogen RE Hybrid, tedy vodík spalující Mazdu Premacy vybavenou rotačním motorem.
Mimo to na stánku uvidíme úsporný benzínový motor Mazda SKY-G vybavený přímým vstřikem a stejnětak úsporný diesel Mazda SKY-D. Motorům SKY bude na stánku sekundovat i vysoce účinná automatická převodovka pro podtrhnutí úsporných technologií.
Všechny tyto technologie uvidíme i v praxi. Postará se o to koncept Kiyora, který jsme již viděli loni v Paříži. Mazda ho ale vylepšila, proto nyní jeho 1,3 litru velké motor dokáže na jeden litr benzínu ujet 32 kilometrů, což znamená spotřebu lehounce přes tři litry na sto kilometrů.
Kromě úsporného motoru s technologií stop-start za to může například systém rekupurace brzdné energie, propracovaná aerodynamika, ale také poměrně nízká hmotnost. Mazda hlásá, že koncept váží o metrák méně než jakékoliv jiné srovnatelné sériové auto.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?