Mazda se na domácím autosalonu v Tokiu bude soustředit na poměrně blízké ekologické technologie. Kromě vylepšeného konceptu Kiyora ukáže také novou generaci čistých motorů.
Nová generace čistých motorů SKY má Mazdě pomoct k ambicióznímu plánu, do roku 2015 chce snížit emise své modelové řady o 30 %. Expozice bude rozdělena mezi technologie pro dnešek, zítřek a budoucnost. Dnešní technologie ukáže například systémy Stop-Start, ve stánku budoucích technologií už najdeme například Mazdu Premacy Hydrogen RE Hybrid, tedy vodík spalující Mazdu Premacy vybavenou rotačním motorem.
Mimo to na stánku uvidíme úsporný benzínový motor Mazda SKY-G vybavený přímým vstřikem a stejnětak úsporný diesel Mazda SKY-D. Motorům SKY bude na stánku sekundovat i vysoce účinná automatická převodovka pro podtrhnutí úsporných technologií.
Všechny tyto technologie uvidíme i v praxi. Postará se o to koncept Kiyora, který jsme již viděli loni v Paříži. Mazda ho ale vylepšila, proto nyní jeho 1,3 litru velké motor dokáže na jeden litr benzínu ujet 32 kilometrů, což znamená spotřebu lehounce přes tři litry na sto kilometrů.
Kromě úsporného motoru s technologií stop-start za to může například systém rekupurace brzdné energie, propracovaná aerodynamika, ale také poměrně nízká hmotnost. Mazda hlásá, že koncept váží o metrák méně než jakékoliv jiné srovnatelné sériové auto.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?