Tunerská společnost Singer se rozhodla přestavět historickou devětsetjedenáctku se současnými technologiemi. Téměř dokonalý vzduchem chlazený stroj má být oslavou osmdesátých let.
První výtvor dílny Singer a hned něco takového. Základem je stará známá, klasické Porsche 911 z 80. let. Ovšem se značnými vylepšeními.
Singer poršátku sundal vše, co není potřeba. Odstrojil karoserii, motor, elektroinstalaci, prostě všechno.
Motor je starý známý vzduchem chlazený, ale díky lehkým titanovým ojnicím, speciální škrtící klapce pro každý válec a dalším modifikacím je výkon 425 koní.
Díky tomu je možné s takto starým vozem zrychlit na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost je 270 km/h.
Úpravami samozřejmě prošel i podvozek, nyní je tužší a modernější. Ani karoserie nezůstala nepovšimnuta. Jsme-li v roce 2009, je jasné, že materiálem se stala karbonová vlákna.
Singeru se podařilo do archaického vozu velmi vkusně zakomponovat i supermoderní detaily. Jmenujme bi-xenonové světlomety, klimatizaci, navigaci, rádio a další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.