Tunerská společnost Singer se rozhodla přestavět historickou devětsetjedenáctku se současnými technologiemi. Téměř dokonalý vzduchem chlazený stroj má být oslavou osmdesátých let.
První výtvor dílny Singer a hned něco takového. Základem je stará známá, klasické Porsche 911 z 80. let. Ovšem se značnými vylepšeními.
Singer poršátku sundal vše, co není potřeba. Odstrojil karoserii, motor, elektroinstalaci, prostě všechno.
Motor je starý známý vzduchem chlazený, ale díky lehkým titanovým ojnicím, speciální škrtící klapce pro každý válec a dalším modifikacím je výkon 425 koní.
Díky tomu je možné s takto starým vozem zrychlit na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost je 270 km/h.
Úpravami samozřejmě prošel i podvozek, nyní je tužší a modernější. Ani karoserie nezůstala nepovšimnuta. Jsme-li v roce 2009, je jasné, že materiálem se stala karbonová vlákna.
Singeru se podařilo do archaického vozu velmi vkusně zakomponovat i supermoderní detaily. Jmenujme bi-xenonové světlomety, klimatizaci, navigaci, rádio a další.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?