Tunerská společnost Singer se rozhodla přestavět historickou devětsetjedenáctku se současnými technologiemi. Téměř dokonalý vzduchem chlazený stroj má být oslavou osmdesátých let.
První výtvor dílny Singer a hned něco takového. Základem je stará známá, klasické Porsche 911 z 80. let. Ovšem se značnými vylepšeními.
Singer poršátku sundal vše, co není potřeba. Odstrojil karoserii, motor, elektroinstalaci, prostě všechno.
Motor je starý známý vzduchem chlazený, ale díky lehkým titanovým ojnicím, speciální škrtící klapce pro každý válec a dalším modifikacím je výkon 425 koní.
Díky tomu je možné s takto starým vozem zrychlit na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost je 270 km/h.
Úpravami samozřejmě prošel i podvozek, nyní je tužší a modernější. Ani karoserie nezůstala nepovšimnuta. Jsme-li v roce 2009, je jasné, že materiálem se stala karbonová vlákna.
Singeru se podařilo do archaického vozu velmi vkusně zakomponovat i supermoderní detaily. Jmenujme bi-xenonové světlomety, klimatizaci, navigaci, rádio a další.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?