Ne každý rok se u nás kvůli organizačním důvodům uzavírá úsek nejvytíženější komunikace v zemi, dálnice D1. Ovšem z důvodu návštěvy papeže Benedikta XVI. v České republice bylo k tomuto výjimečnému kroku přikročeno, a tak se nemálo řidičů předem děsilo, co to bude znamenat pro průjezdnost nejen dálnice, ale také samotného města Brna, kterým byla vedena objízdná trasa.
Dálnice D1 byla uzavřena v úseku 196.-203. kilometru a posloužila jako parkovací plocha pro tisíce autobusů, které přivážely poutníky a návštěvníky mše, kterou papež celebroval na brněnském letišti v Tuřanech. Doba uzavírky byla avizována od sobotních 18:00 do dnešních 20:00.Policie ve spolupráci s organizátory byla připravena nejen řídit dopravu na objízdné trase, vedené po městském okruhu v Brně, ale také organizovat příjezd a odjezd všech návštěvníků. Odhadovalo se, že přijede až 40 tisíc automobilů, a pro ty byly nachystány dostatečně rozsáhlé parkovací plochy. Objízdná trasa pak v takřka celé délce byla vedena dvěma pruhy pro každý směr jízdy.Uzavírka skutečně začala v sobotu přesně v 18:00, a objízdné trasy byly vesměs dobře značené; na hlavních křižovatkách pak byli policisté připraveni řídit dopravu v případě potíží ručně. Naštěstí i díky bohatým zkušenostem brněnské Policie s organizací příjezdu a odjezdu návštěvníků každoroční Velké ceny motocyklů nedošlo k žádným komplikacím, a navzdory masivní účasti přes 120 tisíc věřících se podařilo dálnici D1 opět zprovoznit s významným časovým předstihem; dnes již v 18:00 byla dálnice D1 opět plně průjezdná v obou směrech a pracovníci dopravní údržby již pouze odstraňovali zbytky dočasného dopravního značení.Nezbývá tedy než vyslovit všem zúčastněným policistům a organizátorům, jakož i všem návštěvníkům papežovy návštěvy a také všem řidičům, kteří v této době projížděli Brnem, veliké uznání za profesionální výkon a ohleduplnost vůči ostatním účastníkům silničního provozu. Obavy se nenaplnily a přejme si, aby si Policie ČR vždy počínala tak úspěšně, jako včera a dnes.Zdroj: www.autoroad.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.