Také v Rusku se automobilkám nevede, zvláště těm domácím. Tamní automobilka Avtovaz bude propouštět ve velkém, opustí ji třetina zaměstnanců.
Situace ruských automobilek není dobrá. Společnosti vyrábějící automobily jsou zde poměrně zaostalé. Nevyrábějí příliš moderní vozy, nemají příliš vysokou produktivitu práce.
I proto jsou tvrdě atakovány původně zahraničními vozy, které se nyní v Rusku vyrábějí, mezi nimi je mimo jiné i Škoda, ale i množství dalších.
Situace Avtovazu je špatná, meziročně se projede propadly až o 40% a v souvislosti s tím hodlá automobilka zrušit 27 600 pracovních míst ze sta tisíc, která jsou nyní obsazena.
Avtovazu by na druhou stranu mohlo prospět nové šrotovné, které Rusko zavádí. Na rozdíl od evropských je tamní podpora průmyslu mnohem protekcionalističtější, protože výhoda se bude vztahovat jen na vozy vyrobené v Rusku.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?