Také v Rusku se automobilkám nevede, zvláště těm domácím. Tamní automobilka Avtovaz bude propouštět ve velkém, opustí ji třetina zaměstnanců.
Situace ruských automobilek není dobrá. Společnosti vyrábějící automobily jsou zde poměrně zaostalé. Nevyrábějí příliš moderní vozy, nemají příliš vysokou produktivitu práce.
I proto jsou tvrdě atakovány původně zahraničními vozy, které se nyní v Rusku vyrábějí, mezi nimi je mimo jiné i Škoda, ale i množství dalších.
Situace Avtovazu je špatná, meziročně se projede propadly až o 40% a v souvislosti s tím hodlá automobilka zrušit 27 600 pracovních míst ze sta tisíc, která jsou nyní obsazena.
Avtovazu by na druhou stranu mohlo prospět nové šrotovné, které Rusko zavádí. Na rozdíl od evropských je tamní podpora průmyslu mnohem protekcionalističtější, protože výhoda se bude vztahovat jen na vozy vyrobené v Rusku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.