Také v Rusku se automobilkám nevede, zvláště těm domácím. Tamní automobilka Avtovaz bude propouštět ve velkém, opustí ji třetina zaměstnanců.
Situace ruských automobilek není dobrá. Společnosti vyrábějící automobily jsou zde poměrně zaostalé. Nevyrábějí příliš moderní vozy, nemají příliš vysokou produktivitu práce.
I proto jsou tvrdě atakovány původně zahraničními vozy, které se nyní v Rusku vyrábějí, mezi nimi je mimo jiné i Škoda, ale i množství dalších.
Situace Avtovazu je špatná, meziročně se projede propadly až o 40% a v souvislosti s tím hodlá automobilka zrušit 27 600 pracovních míst ze sta tisíc, která jsou nyní obsazena.
Avtovazu by na druhou stranu mohlo prospět nové šrotovné, které Rusko zavádí. Na rozdíl od evropských je tamní podpora průmyslu mnohem protekcionalističtější, protože výhoda se bude vztahovat jen na vozy vyrobené v Rusku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?