Už málem zapomenutý koncept LRX se dočká sériové výroby. V showroomech ho uvidíme do dvou let a dvou dnů a mělo by jít o relativně ekologický vůz.
Land Rover svůj koncept LRX představil již před více než rokem, od té doby se o něm občas trochu neurčitě mluvilo, ale nic nebylo jisté. Až v dubnu přišla informace, že britská vláda nabízí automobilce dotaci, pokud podobný vůz vyvine.
Podle včerejší tiskové konference, kterou zástupci Land Roveru uspořádali, byl tohle jeden z nejvýznamnějších impulsů ke spuštění výroby nejmenšího SUV LRX.
Očekává se, že tento stylový dvoudveřový model bude nejekologičtější z celé produkční řady známého výrobce. Velké množství dílů bude pravděpodobně převzato ze zatím nejmenšího modelu Freelander. Půjde proto o čistokrevné SUV, nikoliv o off-road.
Na trh by se novinka měla dostat do dvou let.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?