Bavorská automobilka BMW konečně pouští do prodeje vlajkovou loď své automobilky, model sedmičkové řady s velkým dvanáctiválcem pod kapotou.
Pod kapotou luxusního vozu trůní rozložitý dvanáctiválec o výkonu 544 koní. Za zmínku stojí točivý moment 750 Nm, který je rozložen ve velmi plochých 1500-5000 ot/min.
Za hladký průběh točivého momentu může přeplňování. Šestilitrový dvanáctiválec je dopován turbem, které přináší sílu především v nízkých otáčkách.
Cena za silný motor není úplně lidová, nicméně oproti konkurenci velmi schopná. BMW 760i je možné koupit od 3,5 milionu korun.
Motor je spřažen s osmistupňovou převodovkou, přičemž tato soustava dosáhne díky EfficientDynamics, variabilním časování ventilů VANOS a dalším technologiím spotřebu 12,9 litru na 100 ujetých kilometrů.
BMW 7 je samozřejmě prošpikováno moderní technikou, zmiňme například adaptivní tempomat, který umí i zastavit a sám se rozjet, nebo systém zamezující náhodnému vyjetí ze svého pruhu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?