Bavorská automobilka BMW konečně pouští do prodeje vlajkovou loď své automobilky, model sedmičkové řady s velkým dvanáctiválcem pod kapotou.
Pod kapotou luxusního vozu trůní rozložitý dvanáctiválec o výkonu 544 koní. Za zmínku stojí točivý moment 750 Nm, který je rozložen ve velmi plochých 1500-5000 ot/min.
Za hladký průběh točivého momentu může přeplňování. Šestilitrový dvanáctiválec je dopován turbem, které přináší sílu především v nízkých otáčkách.
Cena za silný motor není úplně lidová, nicméně oproti konkurenci velmi schopná. BMW 760i je možné koupit od 3,5 milionu korun.
Motor je spřažen s osmistupňovou převodovkou, přičemž tato soustava dosáhne díky EfficientDynamics, variabilním časování ventilů VANOS a dalším technologiím spotřebu 12,9 litru na 100 ujetých kilometrů.
BMW 7 je samozřejmě prošpikováno moderní technikou, zmiňme například adaptivní tempomat, který umí i zastavit a sám se rozjet, nebo systém zamezující náhodnému vyjetí ze svého pruhu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?