Hektická doba autosalonu ve Frankfurtu je pryč a máme čas na to, abychom se na zásadní novinky podívali detailněji. Tak pojďme na to.
Volkswagen L1 je vlastně comebackem. Vrací se po letech opomíjený a zapomenutý projekt litrového auta, na kterém Volkswagen pracoval.
Tehdy upadl projekt za nezájmu do zapomenutí. O ekologii ještě nebyl takový zájem a ultralehký monokok nebylo možné vyrobit s přiměřenými náklady.
Cena uhlíkových vláken ale klesá a do prodeje se dostává čím dál více úsporných technologií. Jde například o technologie Stop-Start nebo hybrid.
I přes neobvyklou úspornost není L1 úplně pomalým vozem. Díky muší hmotnosti 380 kilo důkáže uhánět až 160 km/h. Napomáhá tomu velmi úsporný dieselový motor, jehož objem je 0,8 litru. Dvouválec vznikl použitím poloviny motoru 1,6 TDI.
Motor má dva módy, ekologický a sportovní. V ekologickém módu dává motor jen 27 koní, zato spotřeba dosáhne jen minimální úrovně. Zatímco u módu sportovního si výkon sáhne na hraninci čtyřiceti koní a dosáhne zde své maximální rychlosti.
Stejný zůstává výkon elektromotoru - má 14 koní, je napájen z Li-Ion akumulátorů o 130 voltech a dokáže auto na kratší vzdálenost pohánět sám. A málem bych zapomněl na spotřebu, ta má v provozu dosáhnout jen 1,38 litru na sto ujetých kilometrů.
A pro superúsporně nadšence, výroba je plánována někde kolem roku 2013.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.