Volkswagen L1 - šetřílek v detailech

Marek Litzman, 22. září 2009, 07:10 Google+

Hektická doba autosalonu ve Frankfurtu je pryč a máme čas na to, abychom se na zásadní novinky podívali detailněji. Tak pojďme na to.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
L1

L1 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen L1 je vlastně comebackem. Vrací se po letech opomíjený a zapomenutý projekt litrového auta, na kterém Volkswagen pracoval.

Tehdy upadl projekt za nezájmu do zapomenutí. O ekologii ještě nebyl takový zájem a ultralehký monokok nebylo možné vyrobit s přiměřenými náklady.

Cena uhlíkových vláken ale klesá a do prodeje se dostává čím dál více úsporných technologií. Jde například o technologie Stop-Start nebo hybrid.

I přes neobvyklou úspornost není L1 úplně pomalým vozem. Díky muší hmotnosti 380 kilo důkáže uhánět až 160 km/h. Napomáhá tomu velmi úsporný dieselový motor, jehož objem je 0,8 litru. Dvouválec vznikl použitím poloviny motoru 1,6 TDI.

Motor má dva módy, ekologický a sportovní. V ekologickém módu dává motor jen 27 koní, zato spotřeba dosáhne jen minimální úrovně. Zatímco u módu sportovního si výkon sáhne na hraninci čtyřiceti koní a dosáhne zde své maximální rychlosti.

Stejný zůstává výkon elektromotoru - má 14 koní, je napájen z Li-Ion akumulátorů o 130 voltech a dokáže auto na kratší vzdálenost pohánět sám.  A málem bych zapomněl na spotřebu, ta má v provozu dosáhnout jen 1,38 litru na sto ujetých kilometrů.

A pro superúsporně nadšence, výroba je plánována někde kolem roku 2013.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen L1 - šetřílek v detailech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Prius

BusinessWeek: Toyota nejlepší značkou mezi automobilkami

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud