Koncern Volkswagen prý údajně vyjednává s japonskou automobilkou Suzuki Motor o koupi části vlastnického podílu. Pokud by jej ovládl celý, stalo by se Suzuki už jedenáctou značkou VW Group.
Podle zpráv agentury ČTK tuto informaci uvedl manažer japonského výrobce pro německý týdeník Automobilwoche. Už letos by podle něj mělo dojít k podpisu rámcové smlouvy.
Zatím není jisté, jak velký podíl by Volkswagen získal, ale nejčastěji padají slova o 10 procentech. Propojení kapitálu obou automobilek bude zřejmě výhodné pro obě zúčastněné strany. Zatímco Volkswagen získá strategicky nesmírně důležitý přístup na asijský trh, Suzuki vytěží maximum z technologií tohoto evropského giganta.
Podle předsedy dozorčí rady VW Ferdinanda Piëcha prý v současné době jedná Volkswagen i s jinými automobilkami. Pokud by se podařilo začlenit Suzuki do VW Group, stalo by se už jedenáctou značkou koncernu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?